شرکت آجیپ (به انگلیسی‎:‎‏ ‏Agip‏) نام تجاری ایتالیایی تولید کننده انواع روغن موتور، روغن صنعتی، گریس و سوخت می‌باشد که در میان شرکت‌های اروپایی تولید کننده روانکار دارای جایگاه ویژه‌ای است. شرکت آجیپ در سال 1926 در ایتالیا تاسیس شد‏‎.‎ کلمه آجیپ (Agip) مخفف Azienda Generale Italiana Petroli است که امروزه در اروپا و ایتالیا از برندهای معروف روغن موتور صنعتی است.

آجیپ (Azienda Generale Italiana Petroli ، انگلیسی: General Italian Oil Company) یک خرده‌فروش بنزین، گازوئیل، LPG، روان‌کننده‌ها، نفت کوره و قیر ایتالیایی است که در سال 1926 تأسیس شد. از سال 2003 زیرمجموعه شرکت چندملیتی نفت Eni بوده است. زمانی که انی Agip Petroli SpA را خریداری کرد و بخش پالایش و بازاریابی (R&M) را ایجاد کرد.

تاریخچه شرکت آجیپ

با فرمان سلطنتی در 3 آوریل 1926، دولت پادشاهی ایتالیا شرکت سهامی Azienda Generale Italiana Petroli (AGIP) را برای انجام کلیه فعالیت‌های مربوط به صنعت نفت تأسیس کرد. 60 درصد از سرمایه در اختیار وزارت خزانه داری، 20 درصد توسط Istituto Nazionale Assicurazioni (INA) و 20 درصد باقی مانده در اختیار صندوق بیمه اجتماعی ایتالیا بود. اولین رئیس جمهور اتوره کونتی، یک پیمانکار در بخش برق بود. تأسیس شرکت توسط بسیاری از تحلیلگران به جوزپه ولپی دی میسوراتا، وزارت دارایی وجوزپه بلوزو، وزارت اقتصاد ملی. ولپی دی میسوراتا، با این حال، مستقیماً درگیر منافع مرتبط با نفت بود، با همکاری فیات جیووانی آنیلی، و با حمایت مالی بانک تجاری ایتالیا، که در جستجوی نفت در امیلیا رومانیا ناموفق بود. در سال 1927 قانون معدن تصویب شد که مالکیت زیرزمینی را به دولت اعطا کرد و این قانون را تحمیل کرد که هرگونه فعالیت مرتبط با نفت منوط به مجوز اعطای دولت است.

1924، Sinclair Oil، یک شرکت نفتی ایالات متحده، و وزارت اقتصاد ملی ایتالیا، یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک پنجاه ساله برای اکتشاف نفت در امیلیا رومانیا و سیسیل، در مساحتی به وسعت 40000 کیلومتر مربع، منعقد کردند. 40 درصد از سرمایه در اختیار وزارتخانه بود، تمام هزینه‌ها توسط نفت سینکلر انجام شد و 25 درصد از سود به وزارت ایتالیا رسید. اپوزیسیون سیاسی به رهبری جاکومو ماتئوتی و دون استورزو، ادعا کرد که سرمایه گذاری مشترک به کشور آسیب می‌رساند و جنجالی را آغاز کرد که منجر به سوء ظن فساد شد. متئوتی در واقع دو روز قبل از اینکه قرار بود در مورد این موضوع سخنرانی کند کشته شد. دون استورزو به بحث ادامه داد و اظهار داشت که یک شرکت سهامی عام تنها راه حفظ استقلال انرژی ملی است.

زغال سنگ در ایتالیا کمیاب و بی‌کیفیت بود. از خارج با قیمت‌هایی وارد می‌شد که بر تراز تجاری ایتالیا و رشد صنعتی محدود می شد. نیروگاه هایی که چندان توسعه نیافته و عمدتاً در شمال کشور متمرکز شده بودند، نتوانستند نیازهای انرژی را برآورده کنند.

در سال 2003 شرکت نفتی انی (‏Eni S.p.A‏) که شرکتی دولتی در ایتالیا می‌باشد آجیپ را خریداری کرد و همچنان با نام تجاری آجیپ به فعالیت ادامه ‏داد.‏ شرکت انی جز بزرگترین شرکت های نفتی اروپا می‌باشد.

شرکت نفتی انی

انی (به ایتالیایی: Eni) شرکت ایتالیایی، فعال در صنعت نفت و گاز است، که در ۷۹ کشور جهان، دارای عملیات می‌باشد. این شرکت، بزرگترین شرکت صنعتی ایتالیا است، که در سال ۲۰۰۸ معادل ۸۷٫۷ میلیارد یورو (۱۳۸ میلیارد دلار) درآمد، کسب کرده‌است. دولت ایتالیا؛ مالک ۳۰٫۳٪ درصد، بانک کاسا دی‌پُستی؛ ۲۶٫۳۷٪ درصد و بی‌ان‌پی پاریبا؛ ۲٫۲۹٪ درصد از سهام شرکت انی می‌باشند. شرکت انی به همراه بی‌پی، اکسان‌موبیل، شورون، کونوکو فیلیپس، رویال داچ شل و توتال با توجه به میزان درآمد، بنام “سوپرمیجر”، طبقه‌بندی می‌شوند.

در دهه ۱۹۵۰ میلادی، با وجود برنامه‌های اولیه پس از جنگ جهانی، مدیرعامل و مؤسس این شرکت، “انریکو ماتائی”، آن را به یک شرکت دولتی تبدیل کرد و بنام انته ناسیوناله ایدروکاربوری (ایتالیایی : Ente Nazionale Idrocarburi) ثبت نمود، که البته در حال حاضر بنام انی فعالیت می‌نماید.

سر انریکو ماتائی، یک سیاستمدار چپ‌گرای ایتالیایی بود، که با همکاری کشورهای کمونیستی، اقدام به واردات نفت، از اتحاد جماهیر شوروی نمود. نام انی از ابتدای نام مؤسس شرکت، “انریکو ماتائی” گرفته شده‌ است. شرکت انی، بمنظور تأمین انرژی ایتالیا و کمک به توسعه صنعتی این کشور، تأسیس شد. دولت ایتالیا، تأسیس انی را در تاریخ ۱۰ فوریه ۱۹۵۳ اعلام نموده است.

خرید روغن آجیپ

شرکت آجیپ یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی برای تولید انواع روغن موتور صنعتی آجیپ و انواع دیگر روغن آجیپ می‌باشد. امروزه روغن آجیپ یکی از پر مصرفترین روانکارهای مصرفی در صنایع مختلف نظیر سیمان، پتروشیمی، تولید برق، خودروسازی، مواد غذایی و … است. روغن صنعتی آجیپ، شامل انواع مختلفی از روغن می‌باشد که برای مصارف صنعتی با برند آجیپ تولید می‌گردد. قبل از خرید روغن آجیپ، اطلاعات تولیدکننده دستگاه را مطالعه کنید تا روغن متناسب با نیاز خود و گرید مناسب استفاده کنید. با خرید روغن آجیپ مناسب از صدمات احتمالی به دستگاه خود جلوگیری کنید.

گریس آجیپ

گریس آجیپ (Ajeep Grease) یک نوع گریس صنعتی است که توسط شرکت آجیپ (Ajeep Industrial Corporation) تولید می‌شود. این گریس برای استفاده در محیط‌های سخت و مرطوب که دارای فشار و حرارت بالا هستند، مناسب است.

گریس آجیپ دارای خواص ضد سایش، ضد زنگ، ضد آب، ضد خوردگی و پایداری حرارتی بالا است. این گریس می‌تواند در دماهای بالا تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد و پایین تا منفی ۲۰ درجه سانتیگراد استفاده شود. همچنین، گریس آجیپ برای استفاده در برخی از صنایع مانند صنایع نفت و گاز، صنایع خودروسازی، صنایع فلزی و غیره مناسب است.

به طور کلی، گریس آجیپ به عنوان یک گریس صنعتی با خواص فوق‌العاده، می‌تواند در شرایط سخت و تنش‌های بالا، بهترین کارایی را از خود نشان دهد. با این حال، قبل از استفاده از آن در هر شرایطی، بهتر است دستورالعمل‌های تولیدکننده را مطالعه کرده و از مطمئن بودن کیفیت و اصالت محصول اطمینان حاصل کنید.

فروش روغن آجیپ

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره فروش روغن آجیپ با ما تماس بگیرید. ما شما را در تمامی مراحل فروش روغن آجیپ و مصرف و نگهداری از انواع روغن و گریس آجیپ راهنمایی می‌کنیم.

قیمت روغن موتور آجیپ

هزینه روغن موتور آجیپ (Ajep Engine Oil) بسته به نوع و کلاس آن، حجم بسته‌بندی و همچنین محل فروش ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، روغن موتور آجیپ در بسته‌بندی‌های 4 لیتری، 5 لیتری و 208 لیتری تولید و عرضه می‌شود و همچنین بسته به نوع آن مانند روغن موتور سنتتیک، نیم‌سنتتیک و معمولی قیمت متفاوتی دارند.

آجیپ (Ajep) یکی از برندهای مطرح در صنعت روغن‌های موتور است. این شرکت تولید کننده روغن‌های موتور با کیفیت و متنوع در کلاس‌های مختلف است که برای استفاده در خودروهای سواری، خودروهای سنگین، موتور‌سیکلت‌ها و دیگر دستگاه‌های موتوری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روغن‌های موتور آجیپ با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و افزودنی‌های خاص، توانایی حفظ کیفیت روغن در شرایط سخت و متنوعی از دما، فشار و شرایط کاری مختلف را داراست. این روغن‌ها برای کاهش سایش و خوردگی، پایداری شیمیایی و حرارتی، مقاومت در برابر اکسیداسیون و کاهش تولید روغن‌های ناخالص و رسوبات، طراحی شده‌اند.

نمایندگی شرکت آجیپ (Agip)

شرکت اویل کارو مفتخر است به اخذ نمایندگی شرکت‌های معتبر دنیا از جمله شرکت‌های نفتی معروف نظیر شل که رتبه اول و بزرگترین شرکت نفتی معتبر در کل دنیاست و شرکت آجیپ و سایر شرکت‌های معروف و موفق دنیا می‌باشد.

شرکت اویل کارو در زمینه توزیع و پخش انواع روغن موتور، روغن صنعتی، گریس و سوخت مورد نیاز تمامی صنایع و کارخانجات معتبر و معروف فعالیت داشته است.

شما می‌توانید در زمینه خرید بهترین محصولات خود از تیم مشاوره خرید شرکت اویل کارو به صورت رایگان بهره‌مند گردید. و با ارتباط با کارشناسان و مدیران متخصص محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید. شرکت تولید روانکار کارو این افتخار را دارد که می‌تواند محصولات تولید شرکت آجیپ (Agip) را در کمترین بازه زمانی در اختیار شما قرار دهد.

تماس با روانکار کارو

مهمترین محصولات کمپانی آجیپ

4.9/5 - (7 امتیاز)