شرکت بی پی (به انگلیسی: BP plc)‏ شرکت فعال در زمینه انرژی و تولید فرآورده‌های نفتی جهانی است که مرکز آن در شهر لندن انگلستان است. بی پی سومین شرکت بزرگ نفتی جهان و تامین کننده انرژی می‌باشد. bp در حوزه صنایع نفت و گاز و در زمینه اکتشاف و تولید، پالایش، توزیع نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی، همچنین تولید فراورده‌های پتروشیمی، مواد شیمیایی و انواع روغن صنعتی، روغن موتور و گریس فعالیت می‌نماید. بی پی همچنین در حوزه تولید انرژی های تجدید پذیرو نوین و تولید برق با استفاده از انرژی بادی و خورشیدی فعال می‌باشد.

تاریخچه کمپانی بی پی BP

در ماه می سال ۱۹۰۱، ویلیام ناکس دارسی از سوی مظفرالدین شاه قاجار، امتیاز اکتشاف نفت را دریافت کرد و متعاقب آن، تیم ارسالی توسط وی، در ماه مه سال ۱۹۰۸ پس از هفت سال اکتشاف در مناطق جنوبی و جنوب‌غربی فلات ایران، سرانجام در شهر مسجدسلیمان، به نفت رسیدند. بدین ترتیب شرکت آنگلو پرشین در یک چشم به هم زدن صاحب یک شبکه‌ قوی توزیع محصولات خود در گستره‌ پادشاهی بریتانیا شد. شبکه‌ای که شامل 520 انبار، 535 واگن قطار تانکر دار، 1102 وسیله‌ نقلیه‌ جاده ای، 4 کشتی باربری دریایی و بالاخره 650 راس اسب بود.

با افزایش شمار اتومبیل‌ها، در دهه ۱۹۲۰ میلادی، پمپ بنزین‌هایی با نشان بی‌پی، در بریتانیا راه‌اندازی شدند و تعدادشان از ۷۹ جایگاه، در سال ۱۹۲۱ به ۶٫۰۰۰ جایگاه سوخت، در ۱۹۲۵ افزایش یافت، که بنزین مورد نیاز آن‌ها را، شرکت نفت آنگلو پرشین، از استخراج نفت خام در جنوبایران، تأمین می‌کرد. در سال ۱۹۲۵، شرکت نفت ترکیه نیز موفق شد، امتیاز استخراج از میدان‌های نفتی عراق را، از دولت تازه تأسیس عراق، که تحت قیومیت بریتانیا بود، دریافت کند. شرکت نفت ترکیه در نهایت در تاریخ ۱۴ اکتبر ۱۹۲۷ به منابع نفتی عراق، دست یافت.

در سال ۱۹۲۸، بر اثر تغییرات ژئوپولتیک ایجاد شده، در عراق و در پی شکست امپراتوری عثمانی و تصویب توافقنامه خط قرمز (رد لاین)، این منطقه استقلال یافت و در نتیجه، نام شرکت نفت ترکیه به شرکت نفت عراق تغییر پیدا کرد و در شرکت جدید، سهام آنگلو پرشین نیز، به ۲۳٫۷۵٪ درصد کاهش یافت.

در سال ۱۹۳۵، بنا به درخواست رضاشاه، از جامعه بین‌المللی، نام کشور، از پرشیا به ایران تغییر پیدا کرد. این تغییر، بلافاصله در شرکت نفت آنگلو-پرشین نیز، اعمال شد و نام آن، به شرکت نفت ایران و انگلیس تغییر یافت. در جنگ جهانی دوم شرکت‌های دارنده نشان‌های «بی‌پی» و «شل» با هم ادغام شدند و به عرضه بنزین پرداختند. اما چرچیل شرکت نفت ایران و انگلیس را ملزم به حمایت از دولت وقت بریتانیا، در طول جنگ دوم جهانی کرد.

در این دوره، دو شرکت آمریکایی آموکو و سوهایو، که بعدها توسط بی‌پی خریداری شدند نیز، به تولید و عرضه سوخت هواپیما و روغن موتور برای استفاده ماشین جنگی متفقین پرداختند. در طول جنگ دوم جهانی، شمار ۴۴ فروند نفت‌کش از شرکت نفت ایران و انگلیس، غرق شد.

بعد از جنگ، شرکت نفت ایران و انگلیس به سرمایه‌گذاری در ساخت پالایشگاه‌های مختلف در فرانسه، آلمان، ایتالیا و نیز بازاریابی فراورده‌های نفتی در یونان، هلند و سوئد پرداخت و بنزین بی‌پی درنیوزلند، برای اولین بار عرضه و به فروش رفت. پس از جنگ جهانی دوم، احساسات ناسیونالیستی در خاورمیانه ظهور کرد، مهمترین آنها ناسیونالیسم ایرانی و ناسیونالیسم عربی بود.

در آشفتگی‌های آن دوره، مدیران ایرانی شرکت نفت ایران و انگلیس، با پشتیبانی نخست وزیر وقت؛ حاجی علی رزم آرا، از موقعیت ایجاد شده، استفاده کردند بمنظور تجدید نظر در قوانین و مقررات امتیازی در کنسرسیوم، برای افزایش سهم ایران، به دولت بریتانیا فشار وارد کردند.

در مارس ۱۹۵۱، علی رزم آرا ترور شد و در پی آن، محمد مصدق از سوی مجلس شورای ملی به‌عنوان نخست وزیر جدید انتخاب شد. در آوریل سال ۱۹۵۱، مجلس شورای ملی، به اتفاق آراء صنعت نفت ایران را ملی اعلام کرد، سپس شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد. در پی آن، شرکت نفت ایران و انگلیس، مدیریت و کارکنان خود را از ایران خارج و اقدام به تحریم بین‌المللی فروش نفت ایران نمود.

دولت بریتانیا نیز که مالک اصلی این شرکت بود، ابتدا پرونده این مجادله را، در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و علیه ایران، اقامه دعوی نمود، ولی پس از مدتی از شکایت خود، صرفنظر کرد.

پس از کودتای ۲۸ مرداد در ایران، دولت مصدق کنار گذاشته شد و در ماه اوت سال ۱۹۵۳ فضل‌الله زاهدی به عنوان نخست وزیر جدید، انتخاب شد و کمی بعد، محمدرضا پهلوی که از زمان شروع نا آرامی‌ها، در ایتالیا بسر می‌برد نیز، به ایران بازگشت . از آن پس، برنامه‌ای هماهنگ با هدف تضعیف مصدق، تحت نام «عملیات آژاکس» توسط سازمان سی‌آی‌ای و سازمان اطلاعات و امنیت خارجی بریتانیا به اجرا درآمد.

فعالیت بی پی BP

در تولید و عملیات (P&O) ما منابع هیدروکربنی را پیدا کرده و توسعه می‌دهیم، دارایی‌های تولید نفت و گاز و همچنین پالایشگاه‌ها، خطوط لوله و پایانه‌ها را در سراسر جهان راه‌اندازی می‌کنیم. چشم انداز ما تبدیل شدن به یک تجارت هیدروکربن پیشرو در صنعت و موتورخانه شرکت انرژی یکپارچه است. ما این کار را با اولویت قرار دادن ایمنی، کاهش انتشار کربن، بهبود کارایی، ادغام در سراسر زنجیره ارزش و به کارگیری انعطاف‌پذیر استعدادها برای حل بزرگترین مشکلات انجام خواهیم داد.

BP عمدتاً در صنعت نفت و گاز فعال است. به طور خلاصه، BP از اکتشاف تا پالایش و در نهایت بازاریابی و توزیع فرآورده‌های نفتی فعالیت می‌کند. این محصولات شامل گاز طبیعی، نفت خام و میعانات گازی است که علاوه بر صنعت نفت و گاز، BP یکی از شرکت های پیشرو در زمینه انرژی های تجدیدپذیر است و به نظر می‌رسد این فعالیت در سال‌های آینده به طور قابل توجهی گسترش یابد.

فروش روغن بی پی BP

bp در سال ۱۹۰۹برای بهره‌برداری از نفت کشور ایران با نام شرکت نفت ایران و انگلیس (Anglo-Persian Oil Company) تأسیس شد. پس از ملی شدن صنعت نفت در ایران نام شرکت نفت ایران و انگلیس به شرکت بریتیش پترولیوم (British Petroleum) تبدیل شد.
بی پی در سال ۱۹۹۸ با خرید شرکت آموکو، بی پی آموکو (BP Amoco plc) نام گرفت. در سال 2000 بی پی دو شرکت Arco و Burmah Castrol plc را خرید و در سال 2001 نام خود را به شرکت BP تغییر داد. بزرگترین شعبه شرکت Bp در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. که دومین تولیدکننده نفت و گاز در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

BP plc (سبک رسمی BP plc ، سابقاً The British Petroleum Company plc و BP Amoco plc) یک شرکت نفت و گاز چند ملیتی بریتانیایی است که دفتر مرکزی آن در لندن، انگلستان قرار دارد. این یکی از هفت شرکت بزرگ نفت و گاز جهان است. این یک شرکت در تمام زمینه‌های صنعت نفت و گاز از جمله اکتشاف و استخراج، پالایش، توزیع و بازاریابی، تولید برق و تجارت فعالیت می‌کند.. این کشور همچنین دارای منافع انرژی تجدیدپذیر در سوخت‌های زیستی، نیروی باد، شبکه هوشمند و فناوری خورشیدی است.

تا 31 دسامبر 2018، BP در نزدیک به 80 کشور در سراسر جهان فعالیت داشت، حدود 3.7 میلیون بشکه در روز (590000 متر مکعب در روز) معادل نفت تولید کرد و مجموع ذخایر ثابت شده 19.945 میلیارد بشکه (3.1710 × 109 m 3 ) داشت. معادل روغن این شرکت حدود 18700 ایستگاه خدمات در سراسر جهان دارد. بزرگترین بخش آن BP America در ایالات متحده است. در روسیه، بریتیش پترولیوم 19.75 درصد از سهام روسنفت، بزرگترین شرکت سهامی عام نفت و گاز جهان از نظر ذخایر و تولید هیدروکربنی را در اختیار دارد. BP دارای فهرست اولیه در بورس لندن است و جزء شاخص FTSE 100 است. دارای فهرست ثانویه در بورس اوراق بهادار فرانکفورت و بورس نیویورک است. در سال 2020 فوربس جهانی 2000، BP به عنوان سیصد و پنجاه و هفتمین شرکت بزرگ سهامی عام در جهان رتبه بندی شد.

برندهای مختلف بی پی BP

جالب است بدانید شرکت BP برندهای زیادی در سراسر دنیا دارد که برخی از آنها را ایرانی‌ها بیشتر از خود برند می‌شناسند. یکی از این برندها Castrol است. برند کاسترول از سال 2000 زیرمجموعه BP بوده است. با این حال کنترل کاملا مجزا دارد. روغن موتور کاسترول یکی از معروف‌ترین برندهای عرضه کننده روغن موتور در ایران است که به عنوان زیر مجموعه BP شناخته می‌شود.

علاوه بر Castrol، برندهای Amoco، Arco، Aral Ag، TNK و BP Solar زیرمجموعه های BP هستند. هر یک از این برندها در مناطق مختلف و در کشورهای خاصی فعالیت می‌کنند.

محصولات و تولیدات بی پی BP

بریتیش پترولیوم و زیرمجموعه‌های آن محصولات مختلفی را عرضه کرده‌اند. انواع روغن موتور BP، روان کننده صنعتی، روغن هیدرولیک BP، روغن گیربکس BP و روغن توربین BP و سایر روان کننده‌های صنعتی از مهمترین محصولات این شرکت می‌باشد. علاوه بر این، در سال‌های اخیر BP توانسته است سوخت جدیدی با کارایی بالاتر در برخی از کشورها توسعه دهد. جایگاه‌های سوخت، پروژه‌های خطوط لوله نفت و گاز و … از جمله فعالیت‌های موازی این شرکت است.

روغن بی پی BP

خرید روغن بی پی BP

شرکت نفت ایران و انگلیس در تاریخ ۱۴ آوریل ۱۹۰۹، به عنوان یک شرکت تابعه از شرکت نفت برمه، تأسیس شد و بلافاصله شروع به بهره‌برداری از چاه نفت شماره یک نمود. یک سال بعد، یک خط لوله از این میدان، به شهر بندری آبادان کشیده شد و با حمل وسایل و تجهیزات کارخانه‌ای، پالایشگاه آبادان احداث گردید و با کارگران مختلف هندی، چینی و برمه‌ای شروع به کار کرد.

در سال ۱۹۱۲ شرکت نفت آنگلو پرشین و تاجر ارمنیT کالوست گلبنکیان، شرکت نفت ترکیه را، تأسیس نمودند و در پی آن در سال ۱۹۱۴، آنگلو پرشین، بطور رسمی، مالک ۵۰٪ درصد از سهام شرکت نفت ترکیه شد. هدف از تأسیس این شرکت، دستیابی به نفت منطقه میان‌رودان (عراق کنونی) بود، که امتیاز اکتشاف نفت آن، از سوی دولت عثمانی به این شرکت وعده داده شده بود.

شرکت بریتیش پترولیوم (BP) بر خلاف نامش در اصل توسط یک گروه صنعتی آلمانی تاسیس شد. این گروه آلمانی برای فروش محصولات خود در بریتانیا برند BP را انتخاب کرده بودند.
در خلال جنگ جهانی اول، دولت بریتانیا اموال این شرکت را مصادره کرد و مدعی‌العموم در سال 1917 این اموال را به شرکت آنگلو  پرشین فروخت.

در سال ۱۹۲۳ شرکت نفت برمه، وینستون چرچیل ( نخست وزیر سال‌های بعدی بریتانیا) را، به عنوان وکیل و مشاور حقوقی شرکت، استخدام نمود. وی بمنظور دریافت حقوق انحصاری فروش نفت ایران، به نفع شرکت متبوع خود، شروع به رایزنی با دولت وقت بریتانیا نمود و در نهایت، چرچیل موفق شد تولید انحصاری از منابع نفتی ایران را، برای شرکت نفت آنگلو پرشین (که بازوی عملیاتی شرکت نفت برمه بود) دریافت نماید.

گریس بی پی BP

گریس انرژی BP یک گریس پایه لیتیومی چند منظوره است که حاوی روغن‌های پایه تصفیه شده با حلال و بازدارنده‌های اکسیداسیون و فوران برای افزایش عمر مفید و سطح بالایی از محافظت از منابع آهن است. این گریس‌ها همچنین از افزودنی های فشار شدید (EP) برای روانکاری مداوم حتی زمانی که بارگذاری سطحی یا ضربه ممکن است استفاده می کنند. این پایه ها ضد آب بوده و دمای کار بسیار راحت 30- تا 120 درجه دارند.

موارد استفاده از روان کننده BP در انواع درایوهای پر شده از جمله درایوهای باردار، درایوهای ضربه ای و یاتاقان ها استفاده شود. گیربکس، محیط های سخت، معدن، دریایی، تولید کاغذ استفاده از درایورها، دنده ها و سیستم های گردش می‌باشد.

محصولات پرفروش بی پی BP

روغن بی پی ونوس دی دی bp vanellus dd 40

روغن بی پی ونوس دی دی (BP Vanellus DD) 40، یک روغن موتور سنگین با عملکرد بالا است که توسط شرکت بی پی (BP) تولید می‌شود. این روغن در واقع یک روغن موتور دیزلی چند منظوره است که برای استفاده در موتورهای دیزلی سنگین و دیگر دستگاه‌های صنعتی، مانند ژنراتورها و کمپرسورها مناسب است. روغن بی پی ونوس دی دی 40 با استفاده از روغن پایه با کیفیت بالا و افزودنی‌های خاص طراحی شده است و دارای خصوصیاتی مانند پایداری حرارتی، پایداری اکسیداسیونی، مقاومت در برابر سایش و خوردگی و… است. همچنین، این روغن با استفاده از فناوری تمیزسازی پیشرفته، جلوگیری از تشکیل رسوب و کربن‌سازی در موتورهای دیزلی را فراهم می‌کند. روغن بی پی ونوس دی دی 40 در بسته‌بندی‌های مختلفی در دسترس است که بسته به نیاز شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.شرکت اویل کارو با بیش از سالها  تجربه و سابقه در خشان در زمینه پخش انواع روغن‌های صنعتی و سایر محصولات صنعتی شرکت BP و سایر شرکت های معتبر نفتی در دنیا در حال فعالیت است و یکی از رقیبان سرسخت بزرگترین مراکز پخش محصولات صنعتی در کشور ایران است که توانسته امتیازات ویژه‌ای در کسب رضایت صنایع مختلف در این خصوص کسب کند.

نمایندگی شرکت بی پی BP

شرکت اویل کارو از بزرگترین و معتبرترین مراکز تامین و پخش سایر محصولات صنعتی و روانکاوهای صنعتی مورد نیاز صنایع بزرگ، کارخانجات و شرکت های معتبر نفتی می‌باشد.

تیم حرفه‌ای فروش و مشاوره خرید این شرکت توسط مدیران حرفه ای و با سابقه و مهندسین صنایع در راستای خدمت رسانی بیشتر به مشتریان خود، مشاوره جامع و کامل به صورت رایگان ارائه می‌دهد و آنان را برای خرید بهترین محصولات صنعتی و روانکاوهای صنعتی یاری می‌دهد تا افراد را به سمت انتخابی هر چه بهتر و مناسب تر سوق دهد. شرکت تولید روانکار کارو این افتخار را دارد که می تواند محصولات تولید (BP) را در کمترین بازه زمانی در اختیار شما قرار دهد.

رضایت شما، سرمایه ماست

وب سايت bp
تماس با روانکار کارو

مهمترین محصولات کمپانی بی پی BP

5/5 - (25 امتیاز)