اس کا اف (SKF) شرکت سوئدی است که در سال 1907 با تولید بلبرینگ تاسیس شد. مرکز آن در شهر گوتنبورگ واقع است. امروزه اس کا اف SKF یکی از بزرگترین تولید کننده‌های یاتاقان و بلبرینگ در جهان است و بیش از 100 سایت تولید در 70 کشور جهان را داراست و در بیش از 130 کشور در جهان محصولات خود را توزیع می‌کند. اس کا اف SKF همچنین تولید کننده روغن صنعتی و سیستم‌های روان کاری می باشد. این شرکت، در زمینه تولید انواع یاتاقان‌ها، سیستم‌های روانکاری، محصولات تعمیر و نگهداری، ابزارهای مکاترونیک، تجهیزات شبکه‌های انتقال برق و خدمات مرتبط آنها، فعالیت می‌کند. SKF محصولات انتقال نیرو، سیستم های نظارت بر وضعیت و خدمات مرتبط در سطح جهانی را عهده دار می‌باشد.

تاریخچه اس کا اف SKF

SKF بزرگترین تولید کننده بلبرینگ در جهان است و 44000 نفر را در 108 واحد تولیدی استخدام کرده است. این شرکت دارای بزرگترین شبکه توزیع صنعتی است. با 17000 محل توزیع که 130 کشور را در بر می‌گیرد. SKF یکی از بزرگترین شرکت‌ها در سوئد و در میان بزرگترین شرکت‌های عمومی در جهان است.

سون وینگکویست، در آن زمان یک مهندس کارخانه سی ساله که مسئول تعمیرات و نگهداری در Gamlestadens Fabriker بود، از عملکرد بلبرینگ‌های مورد استفاده در آن زمان ناراضی بود. در بهار سال 1907، وینگکوئیست پیشرفتی را ارائه کرد: یک بلبرینگ دو ردیفه خود تراز با یک راهروی کروی در حلقه بیرونی، که بین هر دو ردیف توپ مشترک است. این به حلقه داخلی اجازه داد تا آزادانه نسبت به حلقه بیرونی تراز شود، بدون اینکه تأثیر منفی بر عملکرد بلبرینگ داشته باشد. بلبرینگ جدید مشکل مربوط به ناهماهنگی شفت ها را حل کرد و بنابراین توقف های مکرر تولید را برطرف کرد. خود تراز به ویژه در ماشین آلات نه چندان عالی آن زمان و در ساختمان هایی با مشکلات فرونشست مفید بود، که در Gamlestadens Fabriker وجود داشت، زیرا بسیاری از زمین هایی که گوتنبرگ روی آن ساخته شده است از خاک رس است.

در 16 فوریه 1907، Wingqvist برای ثبت اختراع سوئدی شماره 25406، یک بلبرینگ شعاعی چند ردیفه خود تراز شد. این پتنت در تاریخ 6 ژوئن در سوئد و همزمان با ثبت اختراعات در 10 کشور دیگر اعطا شد. بلبرینگ جدید از همان ابتدا موفق بود. سه سال پس از تاسیس SKF، این شرکت 325 کارمند و یک شرکت تابعه در بریتانیا داشت. عملیات تولیدی بعداً در چندین کشور ایجاد شد.

تا سال 1912، SKF در 32 کشور نمایندگی داشت و تا سال 1930، بیش از 21000 کارمند در 12 کارخانه تولیدی در سراسر جهان به کار گرفته شدند که بزرگترین آنها در فیلادلفیا ، ایالات متحده بود.

SKF در سال 1923 فعالیت خود را در هند با ایجاد یک پایگاه تجاری در کلکته آغاز کرد. عملیات اولیه شامل واردات بلبرینگ خودرو بود. SKF India Ltd در سال 1961 به دنبال همکاری بین AB SKF، Associated Bearing Co. Ltd و Investment Corp. of India Ltd. در سال 1963، SKF اولین کارخانه بلبرینگ خود را در پونا، ماهاراشترا راه اندازی کرد.

Assar Gabrielsson، مدیر فروش SKF، و Björn Prytz، مدیر عامل SKF، بنیانگذاران Volvo AB در سال 1926 بودند. در ابتدا، این شرکت به عنوان یک شرکت خودروسازی تابعه در گروه SKF فعالیت می‌کرد. SKF هزینه تولید اولین هزار خودرو را که در هیزینگن در گوتنبرگ ساخته شد، در سال 1927 تامین کرد. SKF از یکی از نام‌های تجاری این شرکت استفاده کرد: AB Volvo، که از لاتین “I roll” گرفته شده است، با مفاهیم آشکار بلبرینگ در حرکت جنبش. مالکیت ولوو تا سال 1935 ادامه داشت و آخرین سهام آن واگذار شد.

به منظور گسترش تجارت بین المللی خود، SKF در سال 1966 تصمیم گرفت که از زبان انگلیسی استفاده کند. مقامات ارشد، اگرچه اکثراً هنوز سوئدی هستند، اما در تمام اسناد اصلی داخلی، زبان انگلیسی را که زبان شرکت‌های چندملیتی است، یاد گرفته‌اند. در دهه 1970 SKF یک برنامه عظیم توجیهی تولید را در اروپا آغاز کرد. یک پروژه رویایی، “مفهوم تولید برای دهه 80” با هدف اجرای شیفت های شب عملاً بدون سرنشین راه اندازی شد. برای افزایش بهره وری و حفاظت از کیفیت محصول، جریان مداوم و خودکار حلقه های بلبرینگ مورد نیاز بود، بنابراین SKF نام تجاری Flexlink را توسعه داد . FlexLink سیستم نوار نقاله زنجیره ای پلاستیکی چند فلکس را برای حل نیازهای تجاری ایجاد کرد. SKF FlexLink را به عنوان یک شرکت جداگانه در سال 1997 واگذار کرد.

روغن SKF

روغن اس کا اف SKF

روانکاری با روغن برای بسیاری از کاربردها توصیه می‌شود، زیرا روش‌های مختلف عرضه را می‌توان با شرایط مختلف عملیاتی و طراحی ماشین تطبیق داد. هنگام انتخاب مناسب ترین روش روانکاری روغن برای آرایش یاتاقان، الزامات کاربردی زیر باید در نظر گرفته شود:

  1. مقدار و ویسکوزیته روغن مورد نیاز
  2. سرعت و تلفات اصطکاکی هیدرودینامیکی
  3. دمای مجاز بلبرینگ

تمیزی روغن، که بر عمر و عملکرد بلبرینگ تأثیر می گذارد، نیاز به یک سیستم آب بندی موثر دارد. با این حال، حتی با مهر و موم های موثر، وضعیت روغن باید به طور منظم کنترل شود. این امر به ویژه در مورد سیستم‌های گردش مجدد روغن که در آن ورود خنک‌کننده‌ها، روغن‌های برش و سایر آلاینده‌های مایع می‌تواند خواص روان‌کاری روغن را تغییر دهد، صادق است.

SKF محصولات را در پنج پلتفرم فناوری به فروش می‌رساند:

  • بلبرینگ ها و واحدها
  • مکاترونیک
  • سیستم های روانکاری
  • خدمات
  • مهر و موم
  • تعالی کسب و کار

خرید روغن اس کا اف SKF

گروه SKF در حال حاضر متشکل از حدود 150 شرکت از جمله تولید کننده مهر و موم Chicago Rawhide است. از زمان تأسیس، دفتر مرکزی شرکت SKF در گوتنبرگ واقع شده است. یکی از خریدهای اخیر اکونوموس، بخشی از هلدینگ Salzer ، یک شرکت مهر و موم مستقر در اتریش، Jaeger Industrial و ABBA، تولید کنندگان تایوانی محرک های خطی بود. مشتریان این شرکت عبارتند از جنرال الکتریک، رولز رویس plc و پرت اند ویتنی. همچنین یاتاقان‌های خودروهای مسابقه‌ای فراری را که در فرمول یک استفاده می‌شوند، تامین می‌کندمسابقات، و حامی F1 است. سپس SKF از سال 2012 اسپانسر تیم پنسکه در سری جام‌های Monster Energy NASCAR شد، سپس در سال 2017 SKF به عنوان اسپانسر براد کسیلوفسکی در فورد فیوژن شماره 2 و فورد موستانگ شماره 22 در سری Xfinity شد . Roush Fenway Racing ،SKF از سال 2015 حامی دوکاتی در MotoGP است. یکی دیگر از حوزه های تمرکز، بخش انرژی است، از جمله توربین های بادی که برق تولید می‌کنند.

تا سال 2011، بازار صنعتی، فروش و خدمات منطقه ای SKF، حدود 40 درصد از کل فروش SKF را تشکیل می داد. SKF 3000 نفر را در شش کارخانه در هند استخدام می کند و 27 درصد از سهم بازار بلبرینگ‌های صنعتی و خودرو را در اختیار دارد. SKF 2016 مجموع فروش خالص 72787 m را داشت.

SKF برنامه تعالی کسب و کار خود را برای بهبود مستمر (کایزن) فرآیندهای تجاری خود در تمام بخش های شرکت اجرا می‌کند. این برنامه بر اساس ابتکارات قبلی مانند TQM است و با مدیریت ناب و روش‌های آماری شش سیگما به همراه مدیریت پروژه مرتبط ادغام می شود. بسیاری از عناصر این برنامه SKF یادآور رویکرد یکپارچه مدل واقعی EFQM برای تعالی کسب و کار است.

این گروه دارای گواهینامه جهانی استانداردهای ISO 14001 (سیستم مدیریت زیست محیطی)، ISO 50001 (مدیریت انرژی) و OHSAS 18001 (بهداشت و ایمنی) است. عملیات آن همچنین مطابق با استانداردهای ISO 9001 یا استانداردهای صنعت مشتری قابل اجرا، به عنوان مثال ISO/TS 16949 (خودرو)، AS9100 (هواپیمایی)، یا IRIS (راه آهن) برای سیستم های مدیریت کیفیت گواهی شده است.

نمایندگی شرکت اس کا اف SKF

شرکت تامین روانکار کارو با سالها فعالیت در توزیع سایر محصولات و روانکارهای صنعتی مرغوب اصل و اورجینال به واسطه ارتباط مستقیم با بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های نفتی جهان، امتیازات ویژه‌ای را از آن خود کرده است.

مجموعه بزرگ روانکار کارو به لطف وفاداری عمیق، به مشتریان خود در تمامی شرایط آماده خدمت رسانی به آن‌ها می‌باشد. در همین راستا تیم مشاوره تخصصی حرفه‌ای که از تمامی نیازهای ضروری شما آگاه است، شما را در خرید بهترین و ضروری ترین محصول همراهی خواهد کرد. شرکت تولید روانکار کارو این افتخار را دارد که می‌تواند محصولات تولید شرکت اس کا اف (SKF) را در کمترین بازه زمانی در اختیار شما قرار دهد.

رضایت شما سرمایه ماست.

وب سايت رسمی شرکت اس کا اف SKF 
تماس با روانکار کارو

مهمترین محصولات کمپانی اس کا اف SKF

5/5 - (10 امتیاز)