شرکت شورون (به انگلیسی‎:‎‏ ‏Chevron‏) شرکت نفتی آمریکایی می‌باشد که یکی از بزرگترین شركت‌های نفتی جهان است. مرکز شرکت شورون در شهر سان ‏رامون ایالت کالیفرنیا آمریکا واقع شده است. شرکت شورون در بیش از 180 کشور ‏جهان فعالیت می‌کند.‏ شورون در بخش‌های مختلف صنایع نفت، گاز و انرژی زمین گرمایی فعالیت می‌کند که شامل‎ ‎اکتشاف، تولید و ‏پالایش فراورده‌های نفتی نظیر روغن موتور، گریس و روغن صنعتی و انواع روانکار، تولید مواد‎ ‎شیمیایی و برق می‌باشد. ‏
شرکت‎ ‎شورون در گذشته با نام شرکت استاندارد نفت کالیفرنیا یا‏‎ SoCal ‎شناخته می‌شد که بعد از فروپاشی شرکت ‏استاندارد‎ ‎نفت جان دی راکفلر در سال 1911 شکل گرفت. اولین فعالیت شرکت شورون اکتشاف نفت در میدان نفتی پیکو کانیون واقع در شمال شهر لس ‌آنجلس بود. ‏شرکت سوکال‎‏ یکی از هفت شرکتی بود که در اوایل قرن 20 بر صنعت نفت ‏جهان حاکم بودند‎.‎ از شرکت‌های زیر مجموعه شورون می‌توان به شرکت گالف آمریکا، یونوکال، تگزاکو و کلتکس اشاره کرد.

تاریخچه شرکت شورون Chevron

از سوی دیگر، قدمت شورون به زمان تأسیس “شرکت نفت تگزاس”، در سال ۱۹۰۱ باز می‌گردد. این شرکت، در ابتدای فعالیت، بسیار کوچک بود و اولین دفتر آن، در سه اتاق، از ساختمان راه‌آهن، بیومونت، تگزاس، در ایالات متحده آمریکا قرار داشت. شرکت نفت تگزاس، در سال‌های بعد، به تکزاکو تغییر نام داد. امروزه این شرکت، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شورون محسوب می‌شود.

در سال ۱۹۳۳ عربستان سعودی، امتیاز اکتشاف نفت، در آن کشور را به سوکال داد و ۵ سال بعد، میدان‌ها نفتی با تولید اقتصادی در عربستان کشف شد. در اوایل دهه ۱۹۵۰ سوکال بزرگ‌ترین سفره نفتی جهان، به نام «میدان نفتی غوار» در عربستان را کشف کرد و همین امر، باعث تأسیس زیرمجموعه سوکال، یعنی شرکت «استاندارد اویل عربی کالیفرنیا» و توسعه شرکت، تا تشکیل «شرکت نفتی عربی آمریکایی» (به‌اختصار: آرامکو) در سال ۱۹۴۴ گردید.

شرکت Chevron در دهه ۱۹۶۰ میلادی و با بهره‌گیری از فناوری تزریق بخار به دل زمین، با هدف ازدیاد برداشت نفت، که در آن دوران بسیار جدید به‌ شمار می‌رفت، حجم استخراج نفت از چاه‌های میدان نفتی کرن ریور، را به میزان زیادی افزایش داد. بعدها به لطف بهره‌گیری از نسل پیشرفته‌تری از سیستم‌های اکتشافاتی و ابزارهای حفاری، در کنار تزریق بخار، این میدان نفتی به یک قیف عظیم نفتی تبدیل شد.

کمپانی سوکال که در آغاز، بخشی از مونوپولی راکفلرها بود و بعدها به شورون تغییر نام داده بود، در سال ۱۹۸۴ با شرکت «گلف اویل» ادغام شد و بزرگ‌ترین ادغام در تاریخ جهان، تا آن زمان صورت گرفت. شورون سرانجام در سال ۲۰۰۱ با شرکت نفت تگزاس یا تکزاکو ادغام شد و نام آن به شورون-تکزاکو تغییر یافت.

شرکت شورون-تکزاکو در تاریخ ۹ مه ۲۰۰۵ به منظور حضور هماهنگ‌تر در بازار جهانی، مجدداً به شورون تغییر نام داد و تکزاکو به عنوان یک نشان تجاری (برند) تحت نظارت شرکت شورون باقی‌ماند. شورون در ۱۹ اوت ۲۰۰۵ با شرکت یونوکال ادغام شد و به دلیل فعالیت‌های بسیار عظیم نفتی یونوکال در جنوب شرقی آسیا، شورون به بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی در جهان تبدیل شد.

شرکت شورون Chevron در حال حاضر

هم‌اکنون شرکت شورون چهارمین غول نفتی جهان و دومین شرکت بزرگ نفتی ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. درآمد آن براساس آمار سال ۲۰۱۱ معادل ۲۵۳٫۷۶ میلیارد دلار بود و ۶۲٫۰۰۰ کارمند در استخدام خود داشت. چندین شرکت خودروسازی از جمله جنرال موتورز و تویوتا، برای آزمایش اتومبیل‌های خود، فقط از بنزین تولیدی شورون استفاده می‌نمایند.

در شورون نیز همانند سایر شرکت‌های نفتی، حوادث غیرمترقبه و انفجارهایی در حین کار، وجود داشته ‌است و انجمن‌های فعال در زمینه محیط زیست نیز، چندین بار از این شرکت به دلیل آلوده کردن محیط زیست، شکایت کرده‌اند. فقط پروژه شورون در پالایشگاه ریچموند، ۱۱ میلیون پوند مواد سمی تولید کرده و بیش از ۳۰۴ حادثه به بار آورده‌است.

هنگامی که میدان نفتی کرن ریور در سال ۱۸۹۹ کشف شد، تحلیلگران اعلام کرده بودند، که این میدان نفتی بالغ بر ۵۴ میلیون بشکه نفت خام قابل استخراج در دل خود دارد و در مجموع تنها می‌توان تا ۱۰٪ درصد از نفت خام چسبناک آن را، استحصال کرد. نکته جالب این است که این رقم تنها بخش کوچکی از ۲۷۸ میلیون بشکه نفتی بود، که تا سال‌های اخیر از این میدان نفتی استخراج شده‌ است. در نوامبر سال ۲۰۰۷ شرکت شورون به عنوان گرداننده فرایند استخراج نفت این میدان، با استفاده از تجهیزات پیشرفته خود اعلام کرد؛ تولید نفت خام متراکم چاه‌های نفتی این میدان عظیم به دو میلیارد بشکه رسیده است. امروزه هنوز هم از میدان نفتی کرن ریور روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت خام تولید می‌شود و این در حالی است، که کارشناسان این شرکت برآورد می‌کنند، که ذخیره این میدان نفتی بالغ بر ۶۲۷ میلیون بشکه نفت باشد.

در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۸ میلادی، شورون با برداشتن نام خود از ۱۱۰۰ جایگاه پمپ بنزین،در ایندیانا، کنتاکی، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، اوهایو و چندین ایالت دیگر، عملأ به خرده‌فروشی در شمال‌شرقی ایالات متحده، پایان داد. شرکت شورون هنوز هم به دلیل برخورداری از فناوری‌های پیشرفته مدیریتی و اقتصادی، شامل؛ فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های جهانی دیجیتال و فناوری‌های جدید هیدروکربنی، از شهرت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. در ایالات متحده، نرخ استفاده از بنزین تولیدی شورون، در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این سوخت به دلیل کیفیت بالا و آلایندگی کمتر، همواره مورد توجه مصرف‌کنندگان آمریکایی قرار دارد.

روغن شورون Chevron

این شرکت یکی از شش شرکت نفتی جهان است. که با رویال داچ شل، توتال، بی پی، اکسون موبیل و غیره طبقه بندی می‌شود. این شرکت در سال 2013 رتبه یازدهم را در بین بزرگترین شرکت‌های جهان کسب کرد. و در سال 2011 در رتبه بندی و رتبه بندی Forbes World 2000 در رتبه شانزدهم جهان قرار گرفت و از نظر درآمد سالانه و صادرات نفت و گاز دینا این شرکت بزرگترین شرکت جهان است. شرکت تامین روانکار کارو به عنوان نماینده شرکت CHEVERON کلیه محصولات تولیدی این شرکت را در کشور عرضه می‌کند. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

CHEVRON یک شرکت نفت و گاز آمریکایی است که فعالیت اصلی آن تولید نفت خام در جهان است. و همه آن را به عنوان بزرگترین شرکت چندملیتی در جهان می‌شناسند. این شرکت حاصل ادغام و سرمایه گذاری شورون و کونوکو فیلیپس است. دفتر مرکزی شورون در کالیفرنیا است. این شرکت محصولات خود را به بیش از 180 کشور جهان صادر می‌کند. شرکت شورون در تمامی میادین نفت و گاز جهان فعالیت می کند و در زمینه تولید انرژی های تجدیدپذیر نیز فعال است. فعالیت های این شرکت شامل پالایش، انتقال، بازاریابی، گاز طبیعی، استخراج، اکتشاف، مایعات گازی و … می باشد، همچنین در زمینه تولید محصولات پتروشیمی و شیمیایی، تولید برق فعالیت دارد.

شورون که بازمانده شرکت نفت استاندارد اویل کالیفرنیا (سوکال)، یکی از هفت خواهران نفتی می‌باشد، در بسیاری از زمینه‌های صنعت نفت، گاز و انرژی، شامل اکتشاف، تولید، پالایش، بازاریابی و انتقال، تولید مواد شیمیایی، تولید انرژی و فروش فعال است.

اولین فعالیت شرکت نفتی شورون، مربوط به اکتشاف نفت، در “میدان نفتی پیکو کانیون”، که در شمال شهر لس‌آنجلس قرار دارد، می‌باشد. این کشف، منجر به شکل‌گیری شرکت نفتی؛ پسیفیک کاست، (به انگلیسی: Pacific Coast) در سال ۱۸۷۹ شد. امروزه این شرکت، قدیمی‌ترین شرکت تابعه کمپانی شورون، می‌باشد. پسیفیک کاست، در سال ۱۹۰۰ توسط شرکت استاندارد اویل آیوا خریداری شد. این شرکت، یکی از شرکت‌های تابعه کمپانی استاندارد اویل، جان دیویس راکفلر بود، که مدتی بعد به شرکت استاندارد اویل کالیفرنیا تغییر نام داد و بعدها نیز، به شرکت شورون تبدیل شد.

نمایندگی شرکت شورون Chevron

شرکت اویل کارو با سالها تجربه در مینه تامین روانکارو محصولات مورد نیاز کارخانجات و صنایع معتبر و معروف در حالت خدمت رسانی می‌باشد.

تمرکز تیم حرفه ای فروش و بازاریابی اویل کارو بر موارد زیر است:

  1. رشد سودآور کسب و کار با گسترش روابط مشتری و شریک
  2. بهبود عملکرد تعالی عملیاتی
  3. توسعه قابلیت های فروش پیشرو
  4. ارائه نتایج سازمانی در سطح جهانی
  5. دستیابی به چرخه فروش کوتاهتر و همچنین بهبود سودآوری، نسبت برد و رضایت مشتری

شرکت تولید روانکار کارو این افتخار را دارد که می‌تواند محصولات تولید شرکت شورون (CHEVRON) را در کمترین بازه زمانی در اختیار شما قرار دهد.

وب سايت رسمی شرکت شورون , chevron 
تماس با روانکار کارو

مهمترین محصولات کمپانی شورون

5/5 - (20 امتیاز)