شرکت نیناس (Nynas) شرکتی سوئدی است که در زمینه تولید روغن‌های نفتنیک و آسفالت فعال می‌باشد. از معروفترین محصولات این شرکت می‌توان به روغن ترانس نیناس نیترو لیبرا (Nynas Nytro Libra) اشاره کرد. شرکت NYNAS در سال 1928 در کشور سوئد به عنوان یک شرکت نفتی تاسیس شده است. تا سال 1970 NYNAS یک شرکت نفتی سنتی بود که تولید و فروش طیف وسیعی از فرآورده‌های نفتی نظیر بنزین، دیزل، روغن حرارتی و انواع روغن صنعتی را انجام می‌داد. بعد از بحران نفت در سال‌های 1973 و 1979 فعالیت این شرکت محدود به تولید روغن تخصصی با پایه نفتنیک و آسفالت شد. این شرکت تولید کننده انواع روانکار صنعتی می‌باشد و مرکز آن در شهر استکهلم است. امروزه شرکت NYNAS در بیش از 30 کشور جهان دارای دفاتر فروش و توزیع روغن نیناس می‌باشد.

انواع روغن نیناس Nynas

در ترانسفورماتورها دو نوع اصلی روغن ترانسفورماتور وجود دارد:

  1. روغن ترانسفورماتور مبتنی بر پارافین
  2. روغن ترانسفورماتور بر پایه نفتا

روغن نفتا راحت‌تر از روغن پارافین اکسید می‌شود. اما محصول اکسیداسیون یعنی لجن، در روغن نفتا بیشتر از لجن موجود در روغن پارافین حل می‌شود. بنابراین لجن نفتی بر پایه نفتا در کف ترانسفورماتور ته نشین نمی‌شود. بنابراین مانع گردش جریان همرفت روغن نمی‌شود، به این معنی که سیستم خنک کننده ترانسفورماتور را مختل نمی‌کند. اگرچه روغن پارافین نسبت به روغن نفتا سرعت اکسیداسیون کمتری دارد، اما محصول اکسیداسیون (لجن) نامحلول است و در کف مخزن ته نشین می‌شود. این لجن به عنوان انسداد در سیستم خنک کننده ترانسفورماتور عمل می‌کند. مشکل دیگر روغن پارافین این است که واکس‌های حل شده می‌توانند منجر به نقطه ریزش بالا شوند. اگرچه این مشکل در آب و هوای گرم (مانند هند) نیست.

روغن نیناس Nynas روغن‌های تخصصی نفتنیک

تا دهه 1970 نیناس یک شرکت نفتی سنتی بود که تعداد زیادی فرآورده، از بنزین و گازوئیل گرفته تا روغن گرمایشی و روانکارها را تولید و به فروش می‌رساند . پس از بحران های نفتی ( 1973 و 1979 ) فعالیت‌ها اکنون بر روی محصولات ویژه نفتنیک و محصولات قیر متمرکز شده است.

روغن نفتنیک شامل سه نوع محصول مختلف است:

  • روغن‌های عایق عمدتاً برای عایق کاری و خنک کردن ترانسفورماتورها استفاده می‌شوند.
  • روغن‌های فرآیندی در محصولاتی مانند لاستیک صنعتی، مواد منفجره، لاستیک خودرو، جوهر چاپ، پوشک و سایر اقلام بهداشتی و در ترموپلاستیک‌ها برای اقلامی مانند دسته ابزار گنجانده شده است.
  • روغن‌های پایه برای مایعات مورد استفاده در فرآوری فلزات، سیالات هیدرولیک و سایر روان کننده‌های صنعتی مناسب هستند.

محصولات قیر شرکت نیناس Nynas

محصولات قیر شرکت (Nynas) نیناس بسته به ویژگی‌های مورد نیاز در نسخه‌های مختلف موجود است:

  • مواد اتصال دهنده استاندارد برای نگه داشتن سنگ‌ها در سطوح آسفالتی.
  • عوامل اتصال دهنده ویژه برای کاربردهای سخت مانند آسفالت ضد صدا و جاده‌های با شدت ترافیک بالا.
  • مواد اتصال دهنده برای تصفیه سطح، به عنوان مثال امولسیون برای جاده‌های با ترافیک کم.
  • مواد اتصال دهنده برای فناوری آسفالت مخلوط سرد که مصرف انرژی کمتری دارد و همچنین برای بازیافت سطوح آسفالت قدیمی استفاده می‌شود.
  • مواد اتصال دهنده برای مصارف صنعتی، عمدتاً برای پوشش‌های سقف و ایجاد حفاظت ضد خوردگی برای مواردی مانند لوله‌ها.
  • Nynas کار گسترده‌ای را روی توسعه محصول انجام می‌دهد. این شامل فن‌آوری کاتالیزور و تصفیه آب است که منجر به راه‌اندازی نوع جدیدی از روغن ترانسفورماتور شده است.

نیناس همچنین روغن‌هایی تولید می‌کند که با الزامات زیست‌محیطی جدید مطابقت دارند که در سال 2010، زمانی که اتحادیه اروپا روغن‌های معطر در لاستیک‌های خودرو را ممنوع کرد، به اجرا درآمد . در سال 2019، نیناس روغن‌های ترانسفورماتور و تایر را راه‌اندازی کرد که تا حدی از مواد اولیه زیستی تولید می‌شوند و بنابراین قابل تجدید هستند. این مرحله مهمی در کاهش وابستگی به مواد اولیه فسیلی است و در نتیجه به توسعه پایدار کمک می کند.

تلاش ها در سمت قیر بر روی محصولاتی که برای شرایط مختلف با توجه به دما، مصالح سنگ و بار ترافیکی مناسب هستند، متمرکز شده است. یکی از نمونه‌ها قیر ویژه‌ای است که در آسفالت ضد صدا یافت می‌شود که باعث می‌شود صدای ترافیک تقریباً به نصف کاهش یابد. نیناس همچنین پیشرو در زمینه امولسیون های مبتنی بر آب است. اینها را می‌توان در توده‌های آسفالت سرد و نیمه گرم استفاده کرد که به معنای کاهش مصرف انرژی و کاهش انتشار هیدروکربن است.

تولید در تعدادی از پالایشگاه ها در سراسر جهان انجام می‌شود. سه مورد از اینها، در هاربورگ، گوتنبرگ و نینشامن، به طور کامل تحت مالکیت نیناس هستند، در حالی که پالایشگاه ایستهام با شل مالکیت مشترک دارد. اما تعدادی از تأسیسات تولید خارجی نیز وجود دارد که از طریق قراردادهای مشارکتی به شرکت مرتبط می‌‍شوند. نیناس آزمایشگاه‌های خود را برای کنترل کیفیت و توسعه محصول دارد، از جمله آزمایشگاه‌هایی در بلژیک، بریتانیا و سوئد. نیناس در حال سرمایه گذاری هنگفتی در ظرفیت تولیدی گسترده است. کار در پالایشگاه Nynäshamn تولید را افزایش داده است، اما مهم‌ترین سرمایه‌گذاری اخیر خرید پالایشگاه هاربورگ در سال 2013 است که نشان‌دهنده افزایش چهل درصدی در قابلیت عرضه روغن‌های تخصصی نفتنیک شرکت است.

خرید روغن نیناس Nynas

فروش روغن ترانسفورماتور NYNAS در شرکت تامین روانکار کارو به صورت تخصصی می‌باشد. شرکت سوئدی نیناس یکی از تولیدکنندگان اصلی روغن ترانسفورماتور است. روغن‌های تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار بوده و معادل روغن‌های ایرانول ترانس و بهران ترانس می‌باشد.

به طور سنتی، نیناس عمدتاً از نفت خام سنگین ونزوئلا به عنوان خوراک استفاده می‌کند، زیرا دارای خواصی است که هم برای قیر و هم برای روغن‌های ویژه نفتنیک ایده آل است. در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای افزایش انعطاف پذیری مواد اولیه و جایگزینی کامل نفت خام ونزوئلا صورت گرفته است. این شامل نفت خام نه تنها از دریای شمال، بلکه از کشورهایی مانند برزیل، کلمبیا، روسیه و ایتالیا نیز می‌شود.

شرکت نیناس

تاریخچه شرکت نیناس Nynas

نامی که در درجه اول با Nynas اصلی مرتبط است Axel Axe:son Johnson است. در مراحل اولیه، او فرصت‌های ایجاد شده توسط مالکیت خودرو را تشخیص داد و در سال 1928 اولین پالایشگاه سوئد را در Nynäshamn ساخت. در طول جنگ جهانی دوم، Nynas نقش برجسته‌ای در تامین انرژی در سوئد ایفا کرد، زیرا این شرکت روش‌هایی را برای تولید محصولات نفتی ساخته شده از زغال سنگ و قیر توسعه داد.

بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم با گسترش سریع در سال 1956 پالایشگاه در گوتنبرگ افتتاح شد. در آن زمان نیناس یک شرکت خانوادگی سوئدی بود که تعداد زیادی فرآورده‌های نفتی تولید می‌کرد و همچنین دارای شبکه ملی پمپ بنزین بود.

اما تغییرات در دنیای بیرون به زودی باعث شد که اداره یک شرکت کوچک و ملی نفت از نظر اقتصادی غیرقابل تحمل باشد. دو بحران انرژی در دهه 1970 منجر به این شد که نیناس از یک بحران جدی هزینه رنج ببرد، زیرا آنها به نفت خام خود دسترسی نداشتند. تنها راه برون رفت، تخصص در تعداد کمی از محصولات و نگاه به فراتر از مرزهای سوئد بود.

به منظور رشد در سمت قیر، پالایشگاه آنتورپ در سال 1985 خریداری شد و در سال 1992 شرکت قیر بریتانیا بریگز اویل خریداری شد. خرید اخیر شامل پالایشگاه های داندی و ایستهام بود. به موازات این گسترش در حوزه قیر، صدها میلیون کرون سوئد برای تبدیل پالایشگاه Nynäshamn به یک مرکز مدرن برای تولید روغن‌های تخصصی نفتنیک سرمایه گذاری شد.

در سپتامبر 2013، نیناس مجوز اتحادیه اروپا را برای تصاحب کارخانه تولید نفت پایه هاربورگ و برخی از تأسیسات پالایشگاه مرتبط با پالایشگاه هاربورگ در هامبورگ، آلمان دریافت کرد. دلیل آن تقاضای مورد انتظار برای روغن‌های تخصصی نفتنیک، به ویژه در آسیا بود. این تصاحب، که شامل سرمایه‌گذاری‌های گسترده برای تبدیل بخشی از کارخانه بود که قبلاً برای تولید سوخت استفاده می‌شد، در سال 2016 تکمیل شد. با راه اندازی پالایشگاه تخصصی جدید نفت، امکان دستیابی به افزایش تولید سالانه 350000 تن وجود داشت.

سال 2017 شاهد آغاز دوره‌ای بود که به دلیل فشار روزافزون وضعیت سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا منجر به مشکلات مالی قابل توجهی شد. این امر در ابتدا باعث اختلال در تحویل نفت خام شد که به تدریج به دلیل اعمال تحریم‌های گسترده ایالات متحده علیه ونزوئلا به طور کامل متوقف شد. در طول یک دوره انتقالی، به لطف معافیت مجوز عمومی – که Nynas توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده (OFAC) اعطا شده بود، هنوز امکان اداره تجارت وجود داشت. این معافیت به این معنی بود که شرکت‌های دیگر مجاز به ادامه تجارت با نیناس بدون نقض تحریم‌های ایالات متحده بودند. اما وضعیت از نظر اقتصادی ناپایدار شد.

در ماه مه 2020، OFAC اعلام کرد که Nynas دیگر تحت تحریم‌ها به دلیل تغییرات در ساختار مالکیت شرکت مسدود نشده است. این بدان معناست که افراد و شرکت‌های آمریکایی دیگر نیازی به مجوز OFAC برای تراکنش‌ها یا فعالیت‌هایی که شامل Nynas می‌شود ندارند.

بازسازی شرکت شامل تغییراتی در ساختار مالکیت نیناس بود. در گام اولیه، شرکت دولتی نفت ونزوئلا PDVSA دارایی خود از سهام نیناس را به 15 درصد از سهام فعلی کاهش داد. 35 درصدی که توسط PDVSA فروخته شد به یک بنیاد مستقل سوئدی منتقل شد، در حالی که شرکت فنلاندی Neste 50 درصد سهام خود را حفظ کرد.

روغن ترانسفور ماتور نیناس Nynas

روغن ترانسفورماتور نیناس (به عنوان روغن عایق نیز شناخته می‌شود) نوع خاصی از روغن است که دارای عایق الکتریکی عالی و مقاومت در برابر حرارت بالا می‌باشد. روغن ترانسفورماتور در ترانسفورماتورهای قدرت پر از روغن برای عایق بندی، مهار تخلیه قوس و کرونا و برای دفع گرمای ترانسفورماتور (یعنی به عنوان خنک کننده) استفاده می‌شود. روغن ترانسفورماتور Ninas همچنین برای محافظت از هسته و سیم پیچ ترانسفورماتور استفاده می‌شود زیرا این مواد کاملاً در روغن غوطه ور هستند. یکی دیگر از خواص مهم روغن عایق، توانایی آن در جلوگیری از اکسید شدن عایق خمیر و کاغذ است. روغن ترانسفورماتور به عنوان یک مانع بین اکسیژن اتمسفر و سلولز عمل می کند و از تماس مستقیم جلوگیری می کند و در نتیجه اکسیداسیون را به حداقل می رساند. سطح روغن ترانسفورماتور معمولاً با استفاده از MOG اندازه گیری می‌شود. برای دریافت قیمت این روغن همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بهترین قیمت را دریافت کنید.

فروش محصولات شرکت نیناس Nynas

مجموعه تامین روانکار کارو مفتخر است به چندین دهه تجربه درخشان در زمینه‌های مختلف توزیع و پخش محصولات صنعتی و گریس‌های تخصصی به سایر کارخانجات و پتروشیمی های جهانی که با تبادل مستقیم محصولات خود را از شرکت‌های نفتی دریافت و به دست مشتریان خود می‌رساند.

این مجموعه با تامین روانکارهای مورد نیاز و محصولات کاملا اصل و با کیفبیت موفق به کسب رضایت مشتریان خود در طول ده های گذشته شده است و هدف آن پیشرفت صنعت کشور نیز می‌باشد.

برای خرید کالای مورد نیاز خود می‌توانید با تیم مشاوره اویل کارو تماس و با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید. شرکت تولید روانکار کارو این افتخار را دارد که می‌تواند محصولات تولید شرکت نیناس (NYNAS) را در کمترین بازه زمانی در اختیار شما قرار دهد.

وب سايت رسمی شرکت Nynas 
تماس با روانکار کارو

مهمترین محصولات کمپانی نیناس

5/5 - (130 امتیاز)