تاریخچه شرکت انی Eni

شرکت ایتالیایی با 60 سال تجربه در زمینه اکتشاف و تولید نفت خام و گاز طبیعی در پروژه های نفتی در 79 کشور جهان فعال است. دفتر مرکزی انی در رم، پایتخت ایتالیا قرار دارد و 80 نفر در آن مشغول به کار هستند. انی همواره متعهد به توسعه اکتشاف، تولید، حمل و نقل، پالایش، توزیع و بازاریابی نفت خام بوده است. پاسخگویی به تقاضای روزافزون انرژی، مشارکت در پروژه‌های توسعه، حفاظت از محیط زیست، سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری‌های جدید و کاهش خطرات تغییرات آب و هوایی جهانی همواره از اولویت‌های انی بوده است.

واگذاری شرکت آجیپ به شرکت انی

در سال 1382 با توجه به اینکه این شرکت پیشرفت چشمگیری در صنعت روانکار داشته است، به درخواست انی، سهام آگیپ به این شرکت واگذار شد که انگیزه ای برای توسعه آگیپ ایجاد کرد. همچنین لازم به ذکر است که شرکت آگیپ یکی از بزرگترین شرکت های نفت و گاز است. این شرکت در سال 2007 توانست به عنوان سومین شرکت بزرگ نفتی اروپا در زمینه استخراج گاز طبیعی و نفت خام شناخته شود.

در دهه‌های 1920 و 1930، دولت ایتالیا شروع به دنبال کردن سیاست‌هایی در صنعت نفت و گاز این کشور کرد. در سال 1926 دولت ایتالیا یک شرکت نفتی به نام شرکت عمومی نفت ایتالیا (آجیپ) تأسیس کرد. این شرکت تا سال 1332 و قبل از تشکیل انی، فعالیت های گسترده ای در زمینه های مختلف صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از جمله اکتشاف و تولید داشت. کشف ذخایر نفت فونتیو در پراما ایتالیا در سال 1929، اختراع روش حفاری چرخشی در سال 1934، ورود به صنعت پالایش نفت و پتروشیمی در سال 1936، کشف میدان گازی پودنزانو در منطقه پوولی. ، در ایتالیا در سال 1938، و ساخت اولین خط لوله گاز ایتالیا بین شهرهای پرتمالا و فلورانس در سال 1939، انتخاب انریکو ماتی به عنوان مدیر موقت در سال 1945، کشف ذخایر جدید گاز طبیعی در منطقه پوئولی، که باعث افزایش گاز شد. تولید در ایتالیا از 20 میلیون متر مکعب به 305 میلیون متر مکعب بین سال‌های 1949 تا 1952. همه اینها یکی از برجسته ترین فعالیت های این شرکت نفتی است. سرانجام در سال 1953 انی ایجاد شد و انریکو ماتی به عنوان اولین مدیرعامل این شرکت انتخاب شد. دو سال بعد از این شرکت انی او قراردادی را با دولت قاهره برای شروع کار اکتشاف در مصر امضا کرد.

هدف شرکت انی Eni

در سال 1957 انی با رژیم وقت ایران قراردادی امضا کرد و در آن زمان متی فرمولی را ایجاد کرد که به ایرانیان اجازه می داد منابع نفتی خود را کنترل کنند. انی در سال 1992 با تصویب قانونی به یک شرکت محدود تبدیل شد و فهرست سهام این شرکت برای اولین بار در سال 1995 منتشر شد. شرکت انی ایتالیا با شرکت دولتی گازپروم روسیه برای ساخت خط لوله گاز بلو استریم که سواحل روسیه را به دریای سیاه و به ترکیه متصل می کند، قرارداد امضا کرده است. این خط لوله در عمق 2100 متری دریای سیاه کشیده خواهد شد. از جمله اهداف استراتژیک کلیدی انی برای سال های آینده می توان به رشد فعالیت های اصلی شرکت، تداوم ادغام این فعالیت ها، تمرکز بر کارایی بخش های عملیاتی، توسعه فناوری های انحصاری برای پشتیبانی از مراحل رشد و توسعه فعالیت ها اشاره کرد. و بازده سهامداران را افزایش دهد. در ادامه این گزارش قصد داریم به بررسی ساختار و فعالیت های انی در بخش های مختلف صنعت نفت و گاز و پتروشیمی جهانی بپردازیم.

چرخه عملیات اکتشاف و تولید انی با کسب حقوق اکتشاف از طریق مذاکره مستقیم با کشورهای صاحب ذخایر یا شرکت در مناقصه های نفت و گاز آغاز می شود. ذخایر نفت و گازی که انی برای آنها قراردادهای اکتشاف و تولید دریافت می کند، معمولاً در اختیار دولت ها است. پس از وصول این قراردادهای نفتی، موضوعاتی مانند محل امضای قرارداد، مدت قرارداد، حداقل تعهدات از نظر زمان و مرجع هزینه پروژه، شکل توزیع نفت تولیدی و حقوق و مزایای پرداختی به شرکت توسط صاحب رزرو، همه باید به طور کامل و با جزئیات مشخص شود. پس از پایان جنگ جهانی دوم تغییراتی در امضای قراردادهای نفتی به وجود آمد. به طور کلی، دولت‌هایی که ذخایر دارند، دیگر محدود به امتیاز اکتشاف و بهره‌برداری از ذخایر نیستند و به‌علاوه، مستقیماً و از طریق قراردادهای مشارکت در تولید، درآمدهای نفتی را دریافت می‌کنند. امروزه نیز بسیاری از کشورها به دنبال تغییر قراردادهای مشارکت در تولید به خدمات فنی هستند، امروزه بیشتر قراردادهای نفت و گاز به عنوان مشارکت در تولید یا خدمات فنی منعقد می شود. در این نوع قرارداد، شرکت های نفتی حق ذخایر ندارند و فقط به عنوان پیمانکار شرکت ملی نفت آن شرکت فعالیت می کنند. قسمت اکتشافی، انتخاب محل مورد نظر برای اکتشاف بر اساس امکانات بر اساس عناصر مختلف زمین شناسی (بررسی و لرزه نگاری، شناخت زمین شناسی سایت، ارزیابی ریسک ذخیره) و همچنین محاسبات اقتصادی است. بررسی ها از جمله فعالیت های مورد نیاز برای شناسایی تله های نفتی است.

خرید روغن انی

برند آجیپ یکی از برندهای معروف دنیا در زمینه تولید انواع روان کننده ها و روغن های صنعتی است که وجود محصولات غیر اصل و تقلبی اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل در خرید روغن آجیپ باید به برند این شرکت و اصالت محصول توجه کرد. برای خرید روان کننده ها و روغن های صنعتی از نمایندگی های معتبر خریداری کنید. شرکت شیمی ماهان یکی از نمایندگان مورد اعتماد آجیپ در ایران است که محصولات آجیپ را به فروش می رساند.

فروش روغن انی

دامنه محصولات این شرکت امروزه به میزان قابل توجهی گسترش یافته است. تولید روغن دنده صنعتی یکی از با کیفیت ترین محصولات می باشد. علاوه بر این روغن های توربین آجیپ دارای ویژگی ها و خواصی هستند که مورد استفاده صنعت گران و سازندگان قرار می گیرد. از دیگر محصولات این شرکت می توان به روغن های کمپرسور تبرید، روغن های چند منظوره، روغن های هیدرولیک، روغن موتور، روغن های هیدرولیک مقاوم در برابر آتش و … اشاره کرد.

قیمت روغن انی

باتوجه به تغییر مداوم قیمت ها بهتر از قبل از ثبت سفارش با مشاورین ما تماس حاصل نمایید تا شما را در رابطه با انتخاب محصولات مناسب و اطلاع از قیمت آن ها راهنمایی نمایند.

نمایندگی شرکت انی Eni

شرکت OIL KARO نماینده رسمی فروش محصولات ENI در ایران HSJ. جهت خرید محصولات انی، و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 02188872171 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)