مقالات

بلبرینگ پلاستیکی

بلبرینگ پلاستیکی شرکت تامین روانکار کارو

بلبرینگ های پلاستیکی چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟

بلبرینگ های پلاستیکی و یاتاقانهای پلاستیکی نسبت به سایر بلبرینگ ها داری مزایای منحصر بفردی هستند که در ادامه با آنها آشنا میشویم. روانکارها یکی عوامل موثر در نحوه‌ی عملکرد بلبرینگ می‌باشند و جنس آن و پلاستیک مورد استفاده در ساخت آن برمیزان کیفیت موثر است  برای تهیه جنس مرغوب و با کیفیت آن می‌توانید به شرکت pars مراجعه نمایید.

از جمله این مزایا میتوان به مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی اشاره کرد ، بلبرینگ های پلاستیکی گرما را به سایر قسمت های مکانیکی انتقال نمیدهند ، از جمله مزایای دیگر این بلبرینگ ها میتوان به خاصیت خود روانکاری آن اشاره کرد که امکان خرابی های ناشی از کمبود نگهداری را از بین میبرد.

اگر چه بلبرینگ های پلاستیکی از انواع مختلف پلاستیک با خواص گوناگون ساخته می شوند  و هر کدام کاربرد مشخصی دارند برخی از آنهـــا کاربرد بیشتری دارند ، از جمله فنول ها، استال ها، تفلون (PTFE) ، پلی اتیلن UHMWPE و نایلون استفاده می شود. محدودیت های اصلی در استفاده از پلاستیک ها در بلبرینگ ها  درجه حرارت بالا و محدودیت در بارهای سنگین است.

انواع مختلف بلبرینگ

1-فنول : از مزایای این نوع روکش برای بلبــرینگ های پلاستـــیکی میتوان به پایداری بالا و مقاومت بالا در برابر ضربه های ناگهانی اشاره کرد ، این نوع پوشش بیشتر در بارگذاری سنگین مورد استفاده قرار میگیرد .

2-نایلون : بلبریــنگ های پلاستیکـــی از نوع نایلون دارای قیمت مناسب نسبت به سایر میباشد ، از محدودیت های این پوشش را میتوان محدوده ی دمایی پایین اشاره کرد .

3-تفلون : تفلون Teflon به دلایل مختلف یک ماده عالی برای بلبرینگ است. ضریب اصطکاک کم و ویژگی های خود روانکاری بالا، ایمنی بالا در برابر تقریبا تمام انواع حمله شیمیایی و توانایی عمل در محدوده دما بسیار وسیع است (-330 تا 360 درجه فارنهایت تا 550 درجه فارنهایت کوتاه مدت ) گستره کاربرد این بلبرینگ را گسترش داده است ، تنها محدودیت این نوع بلبرینگ ها قیمت زیاد نسبت به سایر انواع نایلونی و فنولی میباشد .

کاربرد بلبرینگ های پلاستیکی چیست ؟!

کاربرد بلبرینگ های پلاستیـــکی ، بیشتر در مواقعی می باشد که بعلت کاربرد خاص ، نتوانیـــم از بلبرینگ و رولبرینگ های معمولی استفاده کنیــم ، و بیشترین کاربرد این نوع بیرینگ ها در آب شور ، صنایع غدایی و محیط های خورنده میباشند و برای اطلاعات بیشتر می توانید ۳ کاتالوگ زیر که مربوط به بلبرینگ های اس کا اف SKF می باشند را مطالعه فرمایید .

برای آشنایی با هوزینگ بلبرینگ و شماره فنی یاتاقان ها روی لینک کلیک کنید.
امتیازدهی به post

دیدگاهتان را بنویسید