مقالات

بلبرینگ چینی و راهنمای خرید بلبرینگ

راهنمای خرید بلبرینگ شرکت تامین روانکار کارو

مقایسه بلبرینــگ چینــی و آلمانی و ژاپنی + راهنمای خرید بلبرینگ

 در مدت گذشته از طریق تماس با ما از ما سوال شده بود  که آیا بلبرینــگ چینی بخریم یا خیر ؟! و ما نیز تصمیم گرفتیم مقاله کاملی در مورد راهنمای خرید بلبرینگ چینی و مقایسه آن با نمونه مشابه آلمانی و ژاپنی را در سایت خودمان قرار بدهیم لذا از شما تقاضا میکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید . روانکارها یکی عوامل موثر در نحوه‌ی عملکرد بلبرینگ می‌باشند و جنس بلبرینگ برمیزان کیفیت آن موثر است می‌توانید برای تهیه جنس مرغوب و با کیفیت آن به نمایندگی شرکت روکول در ایران مراجعه نمایید.

بطور کلی هر کالای صنعتی مانند بلبرینگ و رولبرینگ یا بطور کلی همه تجهیزات صنعتی برای آنکه ارزش خرید داشته باشد باید چند پارامتر را در آن بررسی کنیم و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنیم این پارامار ها بشرح زیر هستند :

۱)     قیمت کالا‌ی صنعتی

۲)     کیفیت کالا‌ی صنعتی

۳)     ارزش خرید کالا‌ی صنعتی

۴)     عمر قابل پیش بینی کالا‌ی صنعتی

۵)     هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه صنعتی

لذا بلبرینگ و رولبرینگ  نیز از این قاعده مسثنی نیست پس لطفاً با ما همراه باشید تا مقایسه کاملی برای خرید بلبرینگ چینی یا ژاپنی یا آلمانی را با هم انجام بدهیم .

راهنمای خرید بلبرینگ به زبان ساده

چگونه در هنگام خرید تجهیزات صنعتی و  بلبرینگ و رولبرینگ بهترین انتخاب را داشته باشیم ؟ طبیعی است که با افزایش قیمت کیفیت کالا نیز افزایش مییابد و از طرفی باید در نظر داشت که افزایش قیمت تا جای مشخصی قابل توجیـــه است و از آن نقطه به بعد مسئله ارزش خرید کالای صنعتی مطرح میشود که هر چقدر که قیمت زیادتر میشود ارزش خرید کمتر میشود .

پس برای انکه ما خرید هوشمندانه‌ایی در مورد خرید تجهیزات صنعتی و  بلبرینگ و رولبرینگ داشته باشیم باید نقطه مشخصی از تلاقی این دو نمودار را در نظر بگیریم .

لطفاً به نمودار زیر توجه کنید :

راهنمای خرید بلبرینگ و رولبرینگ و یاتاقان

آیا بلبرینگ و رولبرینگ چینی بخریم ؟

پاسخ این سوال را با مثال ملموس تری جواب خواهم داد ؟

آیا استفاده از بنزین سوپر بصرفه است یا خیر ؟ عمده شرکت های ماشین سازی توصیه میکنند برای افزایش عمر موتور خودرو از بنزین سوپر استفاده کنیم ، ایا این صحیح است ؟

درست است که استفاده از بنزین سوپر عمر خودرو را افزایش میدهد ولی ایا این افزایش عمر باعث جبران هزینه استفاده شده برای بنزین سوپر را خواهد کرد ؟

پاسخ : آیا بلبرینــگ و رولبرینگ چیــنی بخریم ؟

پاسخ : بستگی به نوع خورویی که شما استفاده میکنید دارد اگر خورو شما خودرو گران قیمتی باشد این هزینه بیشتر توجیه دارد ولی اگر خودرو شما خودرو داخلی باشد این هزینه توجیه اقتصادی ندارد !!! خب با این مثال امیدوارم توانسته باشم پاسخ مورد نظر شما را در مورد راهنمای خرید بلبرینگ و رولبرینگ چینی یا تجهیزات صنعتی مرتبط  شما را راهنمایی کرده باشم .

پس به این نتیجه میرسیم اگر که دستگاه شما دستگاه دقیق و گرانقیمتی است اصلا توصیه نمیشود که سمت بلبرینـــگ چینی بروید بهترین پیشنهاد برای شما بلبرینگ آلمانی ، بلبرینگ ژاپنی و درجه یک مانند (SKF , FAG , TIMKEN)  است که با توجه به حضور چندین ساله و موفق در بازار بلبرینگ ایران امتحان خود را پس داده اند .

و صورت دوم قضیه این است که اگر دستگاه شما دستگاه متوسطی است و هزینه تعمیر و نگهداری بالایی ندارد قطعا بهترین انتخاب برای شما بلبرینگ چینی است البته در کشور ما اسم کالای ساخت چین با جنس بی کیفیت مترادف شده است اما در همه این موارد این طور نیست برخی از برند های چینی در بازار وجود دارند که با توجه به قیمت شان کیفتت قابل قبولی را دارند ، برند های که برای کار شما توصیه میشود برند های (KG , JBR-E , KSM , …) هستند .

سوال مهم بلبرینگ چینی یا بلبرینگ استوک ؟!

همانطور که در بالا به آن اشاره شد علت انتخاب بلبرینگ چینی قیمت مناسب آن میباشد و جدای از قیمت مناسب  بلبرینگ و رولبرینگ  چینی هیچ مزیت دیگری ندارد ، لذا در اینجا سوال میشود اگر بخواهیم برای کاری که دقت بالایی ندارد بلبرینگ یا رولبرینگ با قیمت مناسب استفاده کنیم بلبرینگ و رولبرینگ چینی مناسب تر است یا بلبرینگ و رولبرینگ استوک ؟!

بستگی به کار و نیاز شما دارد معمولاً قیمت بلبرینگ استوک ارزانتر است و در تعداد بالا خریداری میشود و کیفیت آنها غیر مشخص است و می تواند دارای کیفیت خوب و هم بد باشند و یکی از مشکلات آن این است که سلامتی وتمیزی تمام بلبرینگ ها مثل هم نیست ، با این توضیحات اگر تعداد بلبرینگ های مصرفی شما بالا است توصیه میشود از بلبرینگ دسته دوم استفاده کنید و در غیر این صورت استفاده از بلبرینــگ چینی بهتر است.

توصیه میشود مقاله کامل “راهنمای خرید بلبرینگ استوک” را مطالعه فرمایید.

محدوده قیمت بلبرینگ و رولبرینگ‌های چینی به چه صورت است؟

حالا که تصمیم گرفته ایم بلبرینگ و رولبرینگ‌های چینی را استفاده کنیم محدوده قیمت آنها به چه صورت است ؟ غالباً بلبرینگ و رولبرینگ‌های چینی دارای برندهای مختلف و در نتیجه کیفیت‌های مختلف میباشند و بیشتر این تنوع مربوط به بلبرینگ‌های سری 6000 یا همان بلبرینگ‌های شیار عمیق میباشد چرا که بلبرینگ‌های سری 6000 دارای مصرف بالایی در صنعت میباشد و به همین علت در بازار این بلبرینگ ها در انواع مختلف و قیمت‌های مختلف موجود می باشند.

بلبرینگ چینی سفارشی چیست ؟!

ممکن است نام بلبرینــگ چیــنی سفارشی را شنیده باشید ، در حقیقت این نوع بلبرینگ ساخته شده در کشور چین است که درخواست تولید آن را یک شرکت و با نام تجاری خود میدهد ، برای مثال یک شرکت تعدادی سفارش ساخت تعدادی بلبرینگ شیار عمیق X با نام تجاری X به یک شرکت سازنده بیرینگ میدهد .

قیمت و کیفیت بلبرینگ چینی سفارشی متنوع است و چون این نوع بلبرینگ و رولبرینگ ها در تعداد محدود تولید شده اند غالبـــاً اطلاعات دقیقی در مورد کیفیت آنها نیست .

قیمت برندهای مختلف بلبرینگ‌های چینی

بلبرینگ‌های چینی در کیفیت ‌های مختلف تولید میشوند و وارد کشور میشوند که هر کدام با توجه به کیفیت قیمت‌های متفاوتی دارد ، و همانطور که اشاره شد بیشترین تنوع در برندهای بلبرینگ چینی مربوط به بلبرینگ های شیار عمیق است که مصرف بالایی دارند از برندهای بلبرینگ چینی  موجود در بازار میتوان به KG , F&D , DPI , ZWZ , …. اشاره کرد.

بلبرینگ های چینی معمولاً در درجه بندی های مختلف تولید میشوند و محدوده قیمت آنها حتی ممکن است به بلبرینگ و رولبرینگ ژاپنی هم برسد ، به علت افزایش قیمت کلیه تجهیزات صنعتی در سالهای اخیر  استفاده از بلبرینگ چینی بعلت ارزان بودن افزایش یافته است .

برای آشنایی با بلبرینگ پلاستیکی روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید