مقالات

استاندارد ASME section III-2017

استاندارد ASME section III-2017

درباره استاندارد ASME

استاندارد ASME که مخفف کلمـــه انگلیســی American Society of Mechanical Engineers ،  بمعنای انجمن مهندسان مکانیک آمریکا می باشد این استاندارد برای اولین بار در سال ۱۸۸۰ میلادی در کشور آمریکا بــه منظور ایجاد یک راهکار مدون و قابل اعتماد برای ساخت مخازن تحت فشار و دیگ های بخار بنایان گذاشتــه شد. روانکارها یکی از انواع مواد شیمیایی موثر در میزان استانداردها می‌باشند که برای تهیه اصلی و با کیفیت آن می‌توانید به شرکت بهران مراجعه نمایید.

انجمن مهندسان مکانیک آمریکا یا ASME که غالبـــاً با نام استاندارد ASME مطرح می شود ، در حقیقت یک استاندارد نمی باشد بلکـــه ASME یک سازمان می باشد که در خصوص تدوین و انتشار استاندارد های مهندسی فعالیت دارد این این انجمن تا امروز بالغ بر ۶۰۰ استاندارد و آیین‌نامه را تالیف کرده است، که شامل استانداردهایی در زمینه دیگ های بخار و مخازن تحت فشار، آسانسورها، جرثقیل ها ، پایپنگ ها ، خصوصیات مواد ، بازرسی تجهیزات نیروگاهی و هستـــه ایی و ….. می باشد .

انجمن مهندسان مکانیک آمریکا ASME  ، یکی از بزرگترین ناشران مجلات علمی و تخصصی می باسد و همه ساله تعداد زیادی همایش تخصصی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف مهندسی مکانیک برگزار می‌کند و این انجمن بیش از ۱۳٬۰۰۰  عضو در بیش از ۱۵۸ کشور دنیـــا دارد .

استاندارد ASME section III

استاندارد ASME section III ، یک استاندارد جامع در خصوص طراحی نیروگاه هستـــه ایی می باشد کــه عنوان انگلیسی آن Rules for Construction of Nuclear Facility Components میباشد .

استاندارد ASME section III ، مربوط قطعات و متریال هایی می شود ، که قرار است در نیروگاه های هستــه ایی مورد استفاده قرار بگیرید که برای این منظور رویکرد تاثیرات رادیو اکتیو ، و خورنده بودن محیط  …. قطعات و متریال هایی مورد استفاده در نیروگاه هستـــه ایی با آن روبه رو هستند در نظر گرفته میشود .

  • برای اطلاع از مقاله  استاندارد ASME section III-2017 روی لینک کلیک کنید.
امتیازدهی به post

دیدگاهتان را بنویسید