مقالات

مکانیزیم های نوار نقاله برای ماشین آلات تولیدی

مکانیزیم های نوار نقاله برای ماشین آلات تولیدی شرکت تامین روانکار کارو

آشنایی با مکانیزیم های نوار نقاله برای ماشین آلات تولیدی

مکانیزیم های نوار نقاله برای ماشین آلات تولیدی یکی از پر کاربرد ترین مکانیزیم های موجود در صنایع و کارخانجات می باشند. یکی از ترفندهای مهم برای مکانیزم های دفاعی در نوار نقاله استفاده از روانکار مناسب مب باشد در این راستا می توانید برای تهیه روانکار مرغوب و اصل، به نمایندگی اس کا اف مراجعه نمایید.

سیستم های نقاله به دو دسته تقسیم بندی می شوند : آنهایی که قسمتی از دستگاه تولیدی هستند و آنهایی که قطعات را بین ماشین ها و جابجا می کنند . این جابجایی می تواند در کارخانه جات تولیدی یا کارگاه ها از یک کارگر به یک کارگر دیگر باشد یا از یک قسمت کارخانه به یک سمت دیگر انجام شود .

بسیاری از نقاله هایی که در اینجا نشان داده شده اند قسمتی از ماشین های تولیدی هستند و هم تجهیزات جابجایی پیوسته و هم تجهیزات با جابجایی منقطع عرضه شده اند .

این مجموعه مکانیزیم ها که شما مشاهده می فرماید ، اصول اساسی بکار رفته در آنها متفاوت است که این اصول و طراحی آن نحوه انجام وظیفه مکانیزیم مرتبط می شود . به عبارت دیگر مکانیزیم های نوار نقاله موثر و کارا باید با توجه به شکل قطعه طراحی شود .

ما علاوه بر مکانیزیم های نوار نقاله متداول ، مکانیزیم های نوار نقاله یی هم داریم که از ارتعاش ، حرکت خطی پرشی ، خلا و آهنربا برای جابجایی قطعات استفاده می کنند که در این مقاله برخی از آنها را معرفی خواهیم کرد .

مکانیزیم شماره 1

مکانیزیم شماره 1 ، یک مکانیزیم های نوار نقاله برای ماشین آلات تولیدی مربوط می شود این سیستم مکانیزه وظیفه تغذیه و مرتب کردم پیچ ها را همانطور که در ویدئو زیر مشاهده می کنید را دارد . این مکانیزیم از یک تغذیه کننده مشابه پیچ ارشمیدس استفاده می کند و قادر است تمام پیچ ها را در یک راستا مرتب کند .

مکانیزیم شماره 2

مکانیزیم شماره 2 مربوط می شود به سیستم مرتب کننده بطری ها که از یک مکانیزیم خلاقانه جالب برای مرتب کردن بطری ها استفاده می کند . این مکانیزیم نقاله را در ویدئو زیر مشاهده می کنید .

مکانیزیم شماره 3

مکانیزیم شماره 3 ، برای از ماشین آلات تولیدی که مایعات را در بطری های شیشه ایی پر می کنند زیاد دیده می شود این مکانیزیم از نوعی گریپر (gripper) برای حمل مطمئن بطری های شیشه ایی استفاده می کند که در ویدئو زیر مشاهده می کنید .

مکانیزیم شماره 4

همانطور که در مقدمه گفتیم در مکانیزیم های نوار نقاله برای ماشین آلات تولیدی ، خلاقیت نقاش بسیار اساسی ایی در پیاده سازی سیستم مکانیزه نقاله دارد ، در ویدئو زیر یک سیستم خلاقانه برای مرتب کردن ظرف پلاستیکی سایز بزرگ مشاهده می کنید .

مکانیزیم 5

مکانیزیم 5 ، نوع دیگری از مکانیزیم برای مرتب سازی بطری های پلاستیکی است که مشاهده آن توصیه می شود . به طریق مشابه این نوع از مکانیزیم های نوار نقاله در صنایعی که با ظرف پلاستیکی مخصوصاً نوع بطری سرو کار دارند زیاد دیده می شود .

مکانیزیم 6

مکانیزیم 6 ، نوع بسیار متفاوت و کمتر دیده شده ایی از مکانیزیم های نوار نقاله برای ماشین آلات تولیدی می باشد که از قدرت مغناطیس برای انتقال اجزا استفاده می کند . در دو ویدئو زیر نحوه کار این مکانیزیم را مشاهده  می کنید .

امتیازدهی به post

دیدگاهتان را بنویسید