مقالات

راهنمای خرید دستگاه آنالیزور التراسونیک روانکار

خرید دستگاه آنالیزور التراسونیک روانکار

طبق آمارهایی که سازندگان بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی ارائه داده اند بیش از ۴۰ درصد خرابی آنها ناشی از انتخاب نادرست روانکار و و عدم روانکاری به موقع می باشد [مقاله روانکاری بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی مطالعه شود ] . در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از روش های جدید پایش وضعیت روانکاری اشنا کنیــم . برای تهیه کالاهای صنعتی باید به شرکت‌های معتبر نظیر مثل شرکت ساناکو مراجعه نمایید.

این دستگاه که با نام آنالیزور التراسونیک روانکار (Ultrasonic lubrication equipment) شناختـه میشود یکی از کاربرد های تست التراسونیک UT در پایش وضعیت کیفیت روانکاری انجام شده بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی می باشد .

چرا روانکاری طبق برنامه ریزی منظم هفتگی صحیح نیست ؟!

بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی همواره در معرض سایش هستند که برای این منظور باید همواره یک لایه نازک از فیلم روانکار بین آنها قرار داده شود تا هیچ زمان سایش فلز با فلز نداشتــه باشیم . اما مسئله ایی که وجود دارد این است که مقدار فیلم روانکار بین دو سطح همواره باید مقدار بهینه باشد اما با روش های سنتی قادر نیستیم همواره ضخامت فیلم روانکار را مقدار بهینه نگه داریم .

لذا استفاده از روش های سنتی مانند برنامه ریزی منظم هفتگی برای انجام روانکاری  دو ایراد اساسی دارد

۱) خطر استفاده بیش از حد از روانکار یا استفاده کمتر از مقدار مورد نیاز روانکار [ مقاله افراط یا تفریط در روانکاری ،کدام خطرناک تر است؟!  مطالعه شود ]

۲) افزایش هزینه روانکار ناشی از مصرف زیاد تر گریس و روغن صنعتی و اتلاف زمان

دستگاه آنالیزور  روانکار SDT

دستگاه آنالیزور التراسونیک روانکار SDT ، با استفاده سنسور به خصوصی که دارد گزارش دقیقی از وضعیت بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی ارائه بدهد . برخی از عیب های که دستگاه آنالیزور التراسونیک روانکار SDT می تواند تشخیص بدهد به شرح زیر است .

افزایش/کاهش سطح روانکار موجود

دمای غیر معمول بیرینگ

صدای غیر معمول بیرینگ

ارتعاشات بیشتر از حالت معمول در بیرینگ موجود می باشد

برای آشنایی با افراط یا تفریط در روانکاری روی لینک کلیک کنید.

امتیازدهی به post

دیدگاهتان را بنویسید