مقالات

۲ دلیل برای خشک کردن الکترود جوشکاری

۲ دلیل برای خشک کردن الکترود جوشکاری شرکت تامین روانکار کارو

۲ دلیل برای خشک کردن الکترود جوشکاری چه می باشد؟

الکترودهای مخصوص جوشکاری قوسی با الکترود مصرفی (SMAW) برای اینکه بهترین عملکرد را برای انجام یک جوش بدون عیب و نقص داشته باشند باید به درستی نگهداری بشوند . روانساز مناسب در خشک کردن الکترود جوشکاری نیز موثر است می توانید برای تهیه روانکار اصل از نمایندگی فوکس در ایران روی لینک کلیک کنید.

روپوش های الکترود ها مستعد به جذب رطوبت هوا می باشند و در صورتی که مقدار قابل ملاحضه یی رطوبت جذب الکترود های جوشکاری بشود پس از انجام جوشکاری مشکلاتی مانند ایجاد تخلخل و ترک خوردگی را ایجاد خواهند کرد . لذا برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل خشک کردن الکترود در دستور کار قرار می گیرد .

همه ما درباره خطرات ترک خوردگی ناشی از هیدروژن یا ترک سرد شنیده ایم . ترک خوردگی ناشی از هیدروژن یا ترک خوردگی سرد همانطور که در مقاله ی جداگانه مفصل راجع به آن صحبت شد [ مقاله ترک سرد یا هیدروژنی چیست را مطالعه کنید ] سه شرط برای ایجاد آن لازم است ۱) ریز ساختار ترد ۲) تنش ۳) وجود هیدروژن از آنجایی که ما در کنترل مورد یک و دو محدودیت داریم می توانیــم با کاهش مقدار هیدروژن در جوش خطر ترک سرد را به مقدار قابل ملاحضه ایی کاهش بدهیــم .

خشک کردن الکترود های کم هیدروژن یا قلیایی

برای جلوگیری از جذب رطوبت ، الکترود های هیدروژن یا قلیایی در بسته بندی هایی ویژه که آنها را از جذب رطوبت حفظ می کند بستـه بندی می شود اما حتماً باید قبل از مصرف آنهــا را خشک کرد و برای این منظور از کوره خشک کن یا آون (Oven) استفاده می شود که در تصویر زیر یک مدل از کوره خشک کن الکترود را مشاهده می کنید .

خشک کردن الکترود های جوشکاری از نوع قلیایی اجباری می باشد امــا خشک کردن الکترود های جوشکاری از نوع رتیلی و سلولزی اجباری نیست بشرط اینکه این الکترود ها در محیط کاملاً خشک و به دور از رطوبت نگهداری شده باشند . [ انواع الکترود های جوشکاری را مطالعه کنید ] لذا بر طبق آنچه که در بالاتر گفته شد ۲ دلیل اساسی برای خشک کردن الکترود های جوشکاری به شرح زیر است .

۱) جلوگیری از به وجود آمدن ترک خوردگی ناشی از هیدروژن یا ترک سرد

۲) جلوگیری از به وجود آمدن عیب تخلخل که در اثر محبوس شدن هوا در داخل جوش به وجود می آید .

برای خشک کردن الکترود های جوشکاری طبق استاندارد گفته شده مطابق جدول زیر الکترود ها در مدت زمان ۱ الی ۲ ساعت در دمای مشخص شده در کوره خشک کن قرار داده شوند .

برای آشنایی با شکست در اتصالات جوشی روی لینک کلیک کنید.

 

امتیازدهی به post

دیدگاهتان را بنویسید