شرکت اطلس کوپکو (Atlas Copco) شرکت روغن صنعتی سوئدی می‌باشد، که در سال ۱۸۷۳ تاسیس شده است. مرکز شرکت اطلس کوپکو در منطقه ناککا کشور سوئد است. شرکت اطلس کوپکو تولیدکننده انواع ابزار، تجهیزات صنعتی، کمپرسور هوا، وکیوم و روغن کمپرسور اطلس کوپکو می‌باشد. اطلس کوپکو دارای 100 سایت تولید در بیش از20 کشور جهان می‌باشد که این شرکت را به یک شرکت بین‌المللی تبدیل کرده است. از مهمترین روغن‌های تولیدی این شرکت می‌توان به اطلس کوپکو روتاری اشاره کرد. در سال 2017 این شرکت بالغ بر 86 میلیارد کرون درآمد داشته است. تعداد کارکنان اطلس کوپکو (Atlas Copco) بیش از 34000 نفر می‌باشد. در حال حاضر شرکت اطلس کوپکو مالک برندهای صنعتی بسیاری می‌باشد که می‌توان به شیککاگو پنوماتیک، ادواردز اشاره کرد.

اطلس کوپکو در یک نگاه

  • 1873 شركت آ.ب. اطلس تاسيس گرديد و به توليد مصنوعات جهت راه آهن، موتورهاي بخار و تهيه پل پرداخت.
  • 1893 تهيه پرچ كن هوائی (Pneumatic Riveter) توجه عموم را به سوی هوای فشرده جلب كرد.
  • 1900 شركت آ. ب. اطلس توليدكمپرسور و وسائل هوای فشرده را آغاز كرد.
  • 1947 شركت آ.ب. اطلس و شركت Diesels Motorer با يكديگر ادغام و شركت آ. ب. اطلس ديزل را بوجود آوردند.
  • 1948 امور مربوط به ديزل به شركت ديگری منتقل و توليد بر روي وسايل هوای فشرده متمركز گرديد.
  • 1956- نام شركـت به اطلس کوپکو تغيير يافت كه خلاصه‌ای است از Compagnie Pneumatique Commerciale.

مزایای اطلس کوپکو

  • در 150 كشور دارای شعبه و نمایندگی می‌باشد.
  • دارای كارخانه‌های توليدی در 15 كشور می‌باشد كه وسایل و دستگاه‌های متنوع می‌سازند.
  • نمایندگی 20 مارک و برند مختلف در سرتاسر دنیا.
  • دارای 25000 پرسنل در پنج قاره می‌باشد.
  • ميزان درآمد در سال 2004 میلادی بالغ بر 4/5 میلیارد یورو.

فناوری‌های اطلس کوپکو

فناوری کمپرسور اطلس کوپکو

حوزه فناوری کمپرسور اطلس کوپکو محصولاتی مانند کمپرسورهای صنعتی و محلول‌های خلاء، تجهیزات تصفیه نفت و گاز، سیستم‌های مدیریت هوا و کمپرسور بسط دهنده‌های گاز و فرآیند ایجاد می‌کند. این محصولات عمدتاً در صنایع تولیدی، نفت، گاز استفاده می‌شوند. محلول های کمپرسور آنها در کشتی‌ها، قطارها و بیمارستان‌ها و در سایر امکانات و کاربردها استفاده می‌شود. رقبای اصلی آنها در این زمینه عبارتند از: Ingersoll-Rand، Kaeser، Kobelco، Hitachi، Gardner Denver، Cameron، Sullair و Parker Hannifin.

فناوری خلاء اطلس کوپکو

منطقه تجاری فناوری خلاء اطلس کوپکو محصولات خلاء، سیستم‌های مدیریت اگزوز، سوپاپ‌ها و محصولات مرتبط را عمدتاً تحت برندهای Edwards ، Leybold و Atlas Copco ارائه می‌دهد. بازارهای اصلی خدمات نیمه هادی و علمی و همچنین طیف گسترده‌ای از بخش‌های صنعتی از جمله صنایع فرآیند شیمیایی، بسته بندی مواد غذایی و جابجایی کاغذ هستند. واحدهای اصلی توسعه و تولید محصول در بریتانیا، جمهوری چک، آلمان، کره جنوبی، ایالات متحده، چین و ژاپن قرار دارند.

فناوری صنعتی اطلس کوپکو

محصولات اطلس کوپکو در زمینه فناوری صنعتی عمدتاً برای صنایع خودروسازی و هوافضا توسعه یافته است، اما در ساخت و نگهداری صنعتی و خدمات خودرو نیز استفاده می‌شود. محصولات تولید شده شامل سیستم‌های مونتاژ، ابزارهای برق صنعتی، محصولات تضمین کیفیت و انواع نرم افزار می‌باشد. رقبای اصلی آنها در این زمینه Apex Tool Group، Ingersoll-Rand، Stanley Black & Decker ، Uryu و Bosch هستند.

فناوری قدرت اطلس کوپکو

این منطقه کمپرسورهای قابل حمل، برج‌های روشنایی، پمپ‌ها و ژنراتورها، تجهیزات سنگ فرش، تجهیزات تراکم، ابزار تخریب و ابزار ساخت و ساز را برای طیف گسترده‌ای از پروژه‌های زیربنایی تولید می‌کند. اینها شامل پروژه‌های عمرانی، راه‌سازی، گاز و نفت و پروژه‌های ساخت و ساز حفاری است. از رقبای اصلی این شرکت در این زمینه می‌توان به Doosan Infracore، Kaeser، Sullair، Volvo، Caterpillar و Wirtgen اشاره کرد.

گروه‌های اطلس كوپكو

  1. Construction & Mining Technique (CMT)
  2. Compressor Technique (CT)
  3. دايره Industrial Technique (IT)
  4. Rental Service (RS)

فروش روغن اطلس کوپکو

همانطور که می‌دانید اطلس کوپکو روغن کمپرسور تولید تجهیزات کمپرسور جانبی را نیز تامین می‌کند. بسته به حجم دستگاه می‌توانید روغن مورد نظر را انتخاب کنید. روغن کمپرسور اطلس کوپکو به دو دسته معدنی و مصنوعی تقسیم می‌شود. روغن‌های معدنی جزء فرآورده‌های نفتی هستند و در پالایشگاه‌ها تولید می‌شوند. روغن‌های مصنوعی بر پایه گیاهی هستند و در آزمایشگاه روغن با افزودن مواد افزودنی ساخته می‌شوند. روغن‌های سنتزی ویژگی‌های بهتری نسبت به روغن‌های معدنی دارند. و روغن‌های معدنی دارای ذرات و میکروارگانیسم‌هایی هستند که در حین استفاده بر روی دستگاه رسوب می‌گذارند.

روغن روتو اینجکت اطلس کوپکو

روغن Rotoinject Rotoinject یکی از مهمترین پارامترهایی است که نقش بسزایی در عملکرد کمپرسور دارد. روغن کمپرسور علاوه بر روانکاری باید عملکردهای خنک کننده، آب بندی و تمیز کردن تمام معابر را نیز انجام دهد. روغن‌های کمپرسور باید خاصیت ضد کف داشته باشند، یعنی به دلیل گردش و جریان‌های فشار زیاد نباید کف کنند. همچنین باید نقطه اشتعال و نقطه ریزش بسیار بالایی داشته باشند. به طوری که در اثر حرارت قوی تبخیر نمی‌شود و کمبود روغن در سیستم وجود ندارد روغن مایع تزریقی روتو به تازگی با نام تجاری Nduracne به بازار عرضه شده است.

این روغن سری Atlas Copco، GA، GX برای تزریق روغن و روغن‌های مصنوعی برای کمپرسورهای اسکرو است. (روتو تزریق روغن مایع) حداکثر عمر، عملکرد پایدار کمپرسور و حداقل هزینه‌های عملیاتی را تضمین می‌کند. روغن مایع Roto-Inject دارای تمام خواص لازم یک روغن خوب برای شرایط کاری مختلف است. روغن مایع تزریقی روتو دارای 4000 ساعت کاری می‌باشد. روغن کمپرسور Endurance Roto-Inject محصول شرکت Atlas Copco یک روغن کمپرسور معدنی با کیفیت بالا برای کمپرسورهای اسکرو GA و GX است.

اطلس کوپکو در ایران (بیش از 30 سال سابقه فعاليت)

در سال 1974 شركت اطلس كوپكو فعاليت خود را به عنوان سی و ششمين عضو از گروه جهانی اطلس كوپكو در ايران رسماً آغاز كرد. سابقه اطلس كوپكو در ايران به بيش از 78 سال قبل بر می‌گردد يعنی از زمانی كه وسائل و و لوازم بادی مورد احتياج راه آهن دولتی تبريز در اختيار دولت ايران قرار گرفت.

اولين فروش شركت اطلس كوپكو در ايران بعد از جنگ جهانی اول زمانی انجام گرفت كه لوازم بادی جهت تعميرگاه خط آهن دولتی ايران در تبریز عرضه گردید. در سال 1931 قراردادی بين دولت ایران و چند كمپانی سوئدی به امضاء رسید و اين قرارداد مبنای شروع حقیقی كار اطلس كوپكو كه نامش در آن زمان اطلس ديزل بود می‌باشد.

ماشین آلات بادی و حفاري شركت اطلس كوپكو در ساختمان اولین جاده تهران – انزلی بكار گرفته شد. سپس شهرداری تهران برای انجام ساختمان جاده‌های شهری دو كمپرسور سیار خریداری نمود و همزمان با آن دو كمپرسور ثابت نيز به كارخانه سیمان تهران فروخته شد.

در اوايل سال 1933 دولت ایران مصمم به ایجاد خط آهن سراسری از كرانه خلیج فارس تا دریای شمال كه طول آن جمعاً 1400 كیلومتر می‌باشد گرفت. شركت تعداد 70 كمپرسور سیار و تعداد زیادی دستگاههای حفاری برای ساختمان اين طرح عظیم در اختیار دولت ايران قرار داد.

روغن اطلس کوپکو Atlas Copco

روغن اطلس کوپکو

امروزه ماشین آلات اطلس كوپكو سهم مهمی را در اجرای طرحهای عمرانی و توسعه ایران از قبیل طرحهای معدنی، ساختمانی و كارخانجات بعهده دارند. از دستگاهها و ماشین آلات اطلس كوپكو در ایران برای تولید در صنایع غذائی، صنایع نساجی، صنایع داروئی، صنایع خودروسازی، صنایع فلزی و صنایع نفت، گاز و غيره استفاده می‌شود. ماشینهای سواری، اتوبوس‌ها، كامیون‌ها و قطارها به كمک ابزار بادی اطلس كوپكو تولید و به كار می‌افتند.

اطلس کوپکو محصولات متوعی دارد که می‌توانید جهت تهیه آنها با گروه صنعتی اویل کارو در ارتباط باشید.

1. atlas copco roto z

روغن کمپرسور روتو Z اطلس کوپکو، روان کننده نیمه مصنوعی با کیفیت، ترکیبی از روغن معدنی و افزودنی‌های منحصر به فرد برای استفاده در کمپرسورهای چرخشی و ستاره‌ای و همچنین کمپرسورهای غذایی، نوشیدنی و دارویی است.

از مزایای این محصول می‌توان به: پایداری در شرایط عملیاتی شدید و بارهای بالا، جلوگیری از تشکیل رسوبات و لجن، فواصل تغییر طولانی، خاصیت ضد سایش، مقاوم در برابر چرخش قطعات، افزایش عمر تمام قطعات متحرک و… اشاره کرد.

2. atlas copco roto inject

روان کننده Atlas Copco Roto Inject Fluid Atlas Copco به طور ویژه برای کمپرسورهای اسکرو ساخته شده است و آلاینده‌های تولید شده در شرایط مختلف عملیاتی را خنثی می‌کند. از مزایای این محصول می‌توان به خواص ضد خوردگی، سازگاری عالی با آب بندی، مقاومت عالی در برابر اکسیداسیون، تجزیه پذیری عالی، خواص پاک کنندگی عالی اشاره کرد.

3. atlas copco ndurance

Atlas Copco NDURANCE یک روغن معدنی است که برای محافظت از کمپرسورهای اسکرو GA-GX طراحی شده است. این روغن اطلس کوپکو که بر اساس تجربه چندین ساله شرکت اطلس کوپکو در صنعت کمپرسور ساخته و تولید شده است، حاوی مواد افزودنی خاصی است که استفاده از آن را در تمامی کمپرسورهای شما خاص می‌کند.
از ویژگی‌ها و مزایای Atlas Copco NDURANCE می‌توان به حفاظت در برابر خوردگی، خواص امولسیون کنندگی خوب، خواص ضد سایش عالی، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و… اشاره کرد.

شرکت اویل کارو  وارد کننده رسمی NDURANCE شرکت اطلس کوپکو در ایران می‌باشد. این شرکت برای سهولت خرید برای مصرف کنندگان ایرانی مفتخر است این محصولات با کیفیت را در اسرع وقت در اختیار مشتریان گرامی خود قرار دهد. این گریس و صدها گریس صنعتی دیگر را می‌توانید به راحتی سفارش دهید.

4. Atlas Copco Roto Xtend Duty

این روان کننده کمپرسور هوا R-EADY از آخرین روغن‌ها و مواد افزودنی کاملا مصنوعی با کارایی بالا استفاده می‌کند. این ترکیب که برای بیش از 8000 ساعت طراحی شده است، سطوح فوق العاده‌ای از محافظت در برابر سایش، زنگ زدگی و خوردگی و همچنین مقاومت استثنایی در برابر اکسیداسیون و شکست حرارتی را ارائه می‌دهد.

مشخصات آن شامل: پایداری حرارتی عالی، در برابر آلودگی آب مقاومت می‌کند، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود، نقطه اشتعال بالا، عمر روغن 8000 ساعت در دمای تخلیه، 100 درجه سانتیگراد، غیر سمی غیر خطرناک، در برابر سایش، زنگ زدگی و خوردگی محافظت می‌کند.اطلس کوپکو یکی از شرکت‌هایی است که گام مهمی در تامین روغن کمپرسور برداشته است. به طور کلی روغن کمپرسور این شرکت به دو دسته روغن مصنوعی و روغن معدنی تقسیم می‌شود. روغن‌های پایه معدنی از نفت گرفته شده و در پالایشگاه ها تولید می‌شوند. روغن‌های مصنوعی روغن های گیاهی هستند و پس از افزودن مواد افزودنی در آزمایشگاه تولید می‌شوند. روغن‌های سنتزی ویژگی‌های بهتری نسبت به روغن‌های معدنی دارند. اما روغن‌های معدنی ذرات و میکروارگانیسم ها را با خود حمل می‌کنند. این ذرات در صورت استفاده در دستگاه مورد نظر رسوبات خود را به جا می‌گذارند.گریس اطلس کوپکو (Atlas Copco Grease) یک چربی صنعتی با کیفیت بالاست که برای روان کردن قطعات مکانیکی و کاهش سایش و فرسایش در ماشین‌آلات و تجهیزات مختلف استفاده می‌شود. این گریس، توسط شرکت Atlas Copco به بازار عرضه می‌شود که در زمینه تولید انواع تجهیزات صنعتی، از جمله کمپرسورهای هوا، پمپ‌های صنعتی و تجهیزات معدنی فعالیت می‌کند.

گریس اطلس کوپکو

گریس اطلس کوپکو، به عنوان یکی از محصولات با کیفیت و قابل اعتماد در صنعت چربی‌های صنعتی، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله صنایع خودروسازی، هواپیمایی، صنایع کاغذسازی، صنایع شیمیایی، صنایع معدنی، صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی و بسیاری صنایع دیگر.

برای خرید گریس اطلس کوپکو، می‌توانید از طریق نمایندگی رسمی شرکت Atlas Copco اویل کارو اقدام کنید. همچنین، قبل از خرید، بهتر است با کارشناسان متخصص ما در این زمینه مشورت کنید تا نوع و مدل مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید و از اصالت و کیفیت محصول مطمئن شوید. همچنین، برای استفاده بهینه از گریس اطلس کوپکو، بهتر است دستورالعمل‌های تولیدکننده را به دقت مطالعه کرده و از تعویض منظم آن اطمینان حاصل کنید.روغن کمپرسور اطلس کوپکو که توسط اویل کارو به فروش می‌رسد دارای خواص شیمیایی و فیزیکی خاصی هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. یکی از خواص مهم و موثر این روغن آب گریزی آن است. دلیل این امر مخلوط شدن هوای مرطوب با روغن است. حال اگر روغن صنعتی مورد نظر شما این ویژگی را نداشته باشد با رطوبت هوای فشرده واکنش نشان می‌دهد. یعنی وقتی در معرض دمای بالا و فشار زیاد قرار می‌گیرد، خیلی سریع با رطوبت ترکیب می‌شود. در نتیجه به راحتی خواص خود را از دست می‌دهد.

این امر باعث سایش زودرس قطعات داخلی کمپرسور می شود. این قطعات به سرعت فرسوده می‌شوند. یکی دیگر از مزایای روغن کمپرسور اطلس کوپکو نقطه اشتعال مناسب آن است. اگر نقطه اشتعال در محدوده استاندارد یک روغن کمپرسور خوب نباشد، خواص فیزیکی روغن تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این روغن که شاید بارها در مورد آن شنیده باشید، ویسکوزیته آن است. ویسکوزیته روغن‌های مناسب برای کمپرسورهای اسکرو در دمای چهل درجه طبق Astm D 445 باید 46 mm2 / s باشد. ویسکوزیته روغن‌های غیر استاندارد در این دسته قرار نمی‌گیرد، چنین روغنی قادر نخواهد بود برای جلوگیری از سایش یک فیلم مناسب بین قسمت‌های چرخان داخلی ژنراتور هوا ایجاد کند. از دیگر مشخصات روغن کمپرسور می‌توان به انتقال دما از کولر به سیستم تبرید اشاره کرد. اگر روغن استانداردهای لازم را نداشته باشد، یعنی غیراستاندارد باشد، نمی تواند گرمای تولید شده در کولر را به سیستم خنک کننده منتقل کند.

روغن های معدنی از نفت به دست می آیند و در پالایشگاه ها تولید می‌شوند. اساس روغن های مصنوعی گیاهی است و در آزمایشگاه برای تولید روغن با افزودن مواد افزودنی تولید می‌شود. روغن‌های مصنوعی عملکرد بهتری نسبت به روغن‌های معدنی دارند و روغن‌های معدنی حاوی ذرات و میکروارگانیسم‌هایی هستند که در صورت استفاده، رسوباتی در دستگاه باقی می‌گذارند.
روغن کمپرسور atlas copco به دو دسته تقسیم می‌شود:

  1. روغن معدنی
  2. روغن مصنوعی

دانلود کاتالوگ و لیست محصولات اطلس کوپکو

کاتالوگ

نمایندگی اطلس کوپکو

شرکت اویل کارو همواره محصولات اصلی و اورجینال شرکت اطلس کوپکو را به کارخانجان و صنایع معتبر و بزرگ نفتی در داخل کشور ارائه می‌کند. این شرکت سایر محصولات صنعتی مورد نیاز صنایع مختلف را بر َآورده می‌سازد.

خدمات اصلی شرکت در راستای فروش و خدمات پس از فروش محصولات صنعتی اطلس کوپکو می‌باشد. گروه صنعتی اویل کارو در زمینه‌های مختلف از جمله انواع روغن موتورهای صنعتی، ماشین آلات وانواع گریس و سوخت مورد نیاز انواع ماشین آلات و… فعالیت دارد. شرکت تولید روانکار کارو این افتخار را دارد که می‌تواند محصولات تولید شرکت اطلس کوپکو (Atlas Copco) را در کمترین بازه زمانی در اختیار شما قرار دهد.

وب سايت رسمی شرکت اطلس کوپکو , Atlas Copco
تماس با روانکار کارو

مهمترین محصولات کمپانی اطلس کوپکو

5/5 - (120 امتیاز)