مقالات

روغن خنک کننده کمپرسور

روغن خنک کننده کمپرسور

روغن توتال یک روغن خنک کننده کمپرسور است این روغن ها چه مزایایی دارند؟ روغن برودتی باید جداره های داخلی را روانکاری کند , گرمای بوجود آمده توسط کمپرسور را از بین ببرد , دستگاه را تمییز کند , به عنوان یک مایع درزگیر عمل نماید و مصرف انرژی را کاهش دهد .
قسمتی از گرمای متراکم متعاقبآ در جاهای دیگری از سیستم پراکنده می گردند. روغن همچنین به پاکیزگی کمپرسورهای خنک کننده کمک میکند .
زمانیکه شما سیستم فیلتراسیون فعال دارید روغن باعث جابجایی ذرات آلودگی موجود در سیستم به فیلتر و سپس خروج از سیستم می گردد .
سیستم های خنک کننده در روغن خنک کننده کمپرسور همچنین دارای تعداد متنوعی از سطوح غیرقابل تماس می باشند که نیازمند درزگیری هستند ( مانند سیلندر و دیواره پیستون ) .روغن سطوح مورد نظر را درزگیری می نماید و مانع عبور گازهای خنک کننده می گردد.
دو عمل دیگری که توسط روغنهای خنک کننده انجام می پذیرد عبارتند از کنترل کردن کف و کاهش دادن صداهای حاصل از حرکت قطعات کمپرسور .
انتظار می رود که حضورروغن کمپرسور در سیستم باعث ارتقاء کیفیت انتقال حرارت سیستم گردد که باعث ارتقاء کلی سیستم میشود .

روغن کمپرسور و روان کننده های تجاری چگونه کار می کنند؟

روغن کمپرسور برای انجام سه عملکرد حیاتی در داخل تجهیزات شما طراحی شده است. ابتدا تمام قطعات متحرک را روغن کاری می کند تا بتوانند بدون اتصال یا فرسودگی در اطراف یکدیگر کار کنند. ثانیا، وسیله ای برای خنک کردن تجهیزات فراهم می کند و گرما را با چرخش روغن دور می کند. این مهم است زیرا قطعات داخلی می توانند در طول استفاده معمولی بسیار داغ شوند که باعث انبساط و انقباض آنها می شود.

بدون روغن خنک کننده در جای خود، آنها در نهایت به یکدیگر حمله می کنند. در نهایت، بسیاری از کمپرسورها از روغن برای اطمینان از مهر و موم محکم با جلوگیری از ایجاد شکاف در اطراف حلقه های اورینگ و واشرها استفاده می کنند.

این تضمین می کند که سیستم شما با حداکثر کارایی بدون از دست دادن فشار در طول مسیر کار می کند. ممکن است متوجه شوید که کمپرسور شما زمانی که روغن شروع به خراب شدن می کند کارایی بسیار کمتری پیدا می کند زیرا سطح روانکاری، خنک کننده و آب بندی مورد نیاز سیستم شما را فراهم نمی کند. این باعث ایجاد شکاف ها و نقاط داغ می شود که در آن آسیب های آینده ممکن است رخ دهد.

 

4.9/5 - (51 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید