مقالات

صنعت بلبرینگ ایران

صنعت بلبرینگ ایران شرکت تامین روانکار کارو

بلبرینگ سازی تبریز

بلبرینگ سازی تبریز تحت عنوان کارخانه بلبرینگ ایران با نام تجاری IBC در سال 1348 با همکاری شرکت معتبر  سوئدی SKF  راه اندازی شد ، کارخانه بلبرینگ شرکت ایران با مساحت بیش از ۱۴ هکتار در شهر تبریز واقع شده و بالغ بر ۶/۳ میلیون عدد از بلبرینگ و رولبرینگ‌ مخروطی و همچنین بالغ بر ۱۲ میلیون عدد انواع ساچمه و رولرهای مخروطی در سایزهای مختلف تولید می‌كند . هم اکنون کارخانه بلبرینگ شرکت ایران آ‌ذربایجان شرقی ، تبریز، شرکت صنعتی غرب  فعال است. روانکار‌های صنعتی بر عملکرد بلبرینگ نیز تاثیر به سزایی که دارد که برای تهیه روانکار مرغوب می‌توانید به شرکت Ingersoll Rand مراجعه نمایید.

 

شرکت بلبرینگ ایران

عمده تولیدات شرکت بلبرینگ ایران بلبرینگ‌های شیار عمیق یک ردیفه ، رولبرینگ مخروطی ، ساچمه‌های فولادی و بلبرینگ چرخ جلو/عقب خودروهای سبک است .

تدام کیفیت محصولات بلبرینگ ایران موجب شده سهم قابل قبولی را در بازار بلبرینگ ایران داشته باشد ، در این راستا آزمایشگاه‏ های متالورژی کارخانه بلبرینگ شرکت بلبرینگ ایران ، آزمایشگاه اندازه ‏گیری ، اتاق کنترل ابزار، به ترتیب مجهز به پیشرفته‏ ترین تجهیزات اندازه‏ گیری میکروسکوپی، و مطالعه ساختار میکروسکوپی، تجهیزات کنترل مواد شیمیایی و روانکارها، کنترل‏های ابعادی دقیق، اندازه ‏گیری Clearance (لقی)، اندازه ‏گیری‏ های فوق دقیق سطوح شامل: صافی سطح Roughness ، موجی بودن سطح Waviness و دایروی بودن Roundness، همچنین اندازه ‏گیری‏های مربوط به عملکرد محصول شامل صدا و لرزش Noise & Vibration ، دقت‏های چرخشی Running accuracy و … می‏باشد.

در واحد کنترل ابزار شرکت، دستگاه پروفایل پروژکتور جهت اندازه‏ گیری‏های دقیق فرم تا بزرگ‏نمایی ×50 و سایر تجهیزات اندازه‏ گیری دقیق برای کنترل ابزارها و تجهیزات مورد استفاده در فرآیند ساخت بلبرینگ و رولبرینگ مورد استفاده قرار می‏گیرد.

تجربه استفاده از بلبرینگ IBC

همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد بلبرینگ IBC ساخت کشور ایران و تحت لیسانس شرکت معتبر SKF است . اما در سال های اخیر که محصولات بلبرینگ IBC را استفاده کردیم شاهد کیفیت بسیار عالی این بلبرینگ ها که سابقـاً وجود داشت نبودیم . البتـــه این به این معنا نیست که این بلبرینگــها بی کیفیت هستند بلکه تجربه شخصی من نشان میدهد که تولیدات جدید این شرکت به خوبی گذشته نیستند .

برای آشنایی با بلبرینگ NTN|NACHI|KOYO|NSK بلبرینگ ژاپنی روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (51 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید