مقالات

بلبرینگ مینیاتوری | بلبرینگ سایز کوچک

بلبرینگ مینیاتوری | بلبرینگ سایز کوچک

بلبرینگ مینیاتوری | بلبرینگ سایز کوچک

بلبرینگ های سایز کوچک (بلبرینگ کوچک) که به عنوان بلبرینـگ مینیـاتوری نیز شناخته می شوند ، بعلت ویژگی سایز کوچک در صنایع خاص از آنها استفاده میشود، رنج اندازه بلبرینگ های مینیـاتـوری از حدود 1.5 میلیمتر شروع شده و تا حدود 9 میلیمتر جزو طبقه بندی بلبرینگ های اندازه کوچک تقسیم بندی میشوند. روانکارها یکی عوامل موثر در نحوه‌ی عملکرد بلبرینگ مینیاتوری می‌باشند و میزان کیفیت آن بر قیمت آن موثر است برای تهیه جنس مرغوب و با کیفیت آن می‌توانید به نمایندگی ایرانول در ایران مراجعه نمایید.

کاربرد بلبرینگ مینیاتوری

بلبرینگ های اندازه کوچک یا همان بلبرینـگ های مینیـاتوری در صنایع مختلف کاربرد دارند از جمله در ژیرسکوپ ها ، دستگاه های سنجش هوا (باد سنج) ، گیربکس های مینیاتوری ، فرز های دندانپزشکـی و ….. استفاده میشوند.

در غالب موارد جنس مورد استفاده در بدنه بلبرینگ های  مینیاتوری از آلیاژ  SAE 52100 chrome steel یا DIN 100 Cr 6 میباشد که یک فولاد کم آلیــاژکروم دار است و درصد عناصر آلیاژی آن بصورت تقریبی ۲ درصد کروم و ۰.۵ درصد منگنز میباشد .

تکنولوژی بکار رفته در ساخت بلبرینگ های مینیـاتـوری بسیار پیشرفته است به همین علت شرکت های محدودی در سطح جهانی هستند که در زمینه ساخت بلبرینگ های  مینیـاتـوری فعالیت میکنند .

نمونه ایی از کاربردهای بلبرینگ های مینیـاتـوری را در شکل زیر مشاهده میکنید .

سازنده های بلبرینگ مینیاتوری

همانطور گفته شد تکنولوژی ساخت بلبرینگ های اندازه کوچک یا همان مینیاتوری تکنولوژی نسبتا پیشرفته ایی است لذا شرکت های محدودی در زمینه ساخت بلبرینگ مینیـاتـوری فعالیت میکنند .

یکی از این شرکتهای معتبر شرکت   Minebea Group Company  است که در حدود 60 درصد از بازار بلبرینگ های میناتوری را در اختیار دارد. این شرکت بلبرینگ های خود را با نام تجاری  NMB عرضه میکند و دفتر مرکزی دیترویت ، میشیگان این شرکت از سال 1968 میلادی در زمینـــه های صنعتی فعال است .

کاربرد بلبرینگ و رولبرینگ‌های سایز کوچک (بلبرینگ سایز کوچک) با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های صنعتی که با ظرافت بیشتری کار میکنند بیشتر شده است ، بطوریکه در حال حاضر تقریبا تمام شرکت های معتبر بیرینگ (بلبرینگ و رولبرینگ) سازی در حال رقابت با یکدیگر در ساخت بلبرینگ کوچکتر با دقت بیشتر و توان تحمل بیشتر بار هستند .

استاندارهایی که شرکت های بیرینگ سازی در مورد بلبرینگ و رولبرینگ‌های مینیاتوری در حال ارتقا دادن هستند شامل کار در سرعت های بالا ، قابلیت تحمل بار شعاعی و محوری و تحمل بار بالا میباشد .

بلبرینگ و رولبرینگ‌های مینیاتوری در دو استاندارد متریک و اینچی تولید میشوند که در کشور ما چون اکثر صنایع با سیستم متریک کار میکنند (البته بجز صنایع نظامی) بیشتر بلبرینگ و رولبرینگ‌های مینیاتوری متریک مورد استفاده قرار میگیرند.

از سازنده های دیگر بلبرینگ های سایز کوچک میتوان به شرکت EZO که یک شرکت ژاپنی است اشاره کرد که محصولات با دقت بالا و کیفیت بالا تولید میکند .

دانلود کاتالوگ رایگان بلبرینگ های سایزکوچک و مینیــاتوری NSK ژاپن

دانلود کاتالوگ بلبرینگ مینیاتوری NSK

قیمت بلبرینگ و رولبرینگ مینیاتوری (بلبرینگ سایز کوچک)

غالباً بلبرینگ و رولبرینگ مینیاتوری (بلبرینگ سایز کوچک) در صنایع بالا دقت بالا و ظریف مانند پزشکی ، دستگاه های اندازه گیری دقیق مهندسی ، صنایع نظامی و … استفاده میشوند از این رو شرکت های سازنده بلبرینگ و رولبرینگ مینیـاتوری به علت حساسیت بالا این بیرینگ ها ، در ساخت این بیرینگ ها دقت ابعادی بالایی را لحاظ میکنند لذا قیمت بلبرینگ و رولبرینگ مینیـــاتوری نسبت به سایر بلبرینگ و رولبرینگ ها بیشتر میباشد.

از طرفی چون سازنده های بلبرینگ و رولبرینگ مینیـاتوری شرکت های معتبر و پیشگام در صنعت بلبرینگ و رولبرینگ میباشد مانند (SKF , NSK , TIMKEN) قیمت بالاتری نسبت به سایر بیرینگ ها دارند .

برای آشنایی با بلبرینگ استوک  تاریخچه بلبرینگ روی لینک کلیک کنید

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید