مقالات

ویژگی‌های روغن موتور

ویژگی روغن موتور

برای تهیه روغن موتور‌های اصل و مرغوب باید حساسیت بیشتری به خرج دهید شرکت والواین محصولات اصل و باکیفیتی را در اختیارتان خواهد گذاشت.

ویژگی‌های روغن موتور چیست؟

۱-خاصیت اکسایش و پایداری حرارتی بالا

۲-خاصیت پاک‌کنندگی جهت کاهش رسوبات ناشی از احتراق و اکسایش

۳-خاصیت ضد سائیدگی جهت کنترل فرسایش قطعات موتور

۴-خاصیت خنثی ‌کنندگی اسیدهای حاصل از اکسایش و احتراق جهت جلوگیری از خوردگی قطعات موتور

۵-محافظت عالی از موتور تحت هر شرایط کارکرد آب و هوایی

۶-افزایش طول عمر و قدرت موتور تا حد بالا

۷-استارت آسان موتور و رسیدن سریع روغن به قطعات به نحو عالی، به منظور روانکاری در دماهای پایین

۸-پایداری برشی عالی روغن که منجر به حفظ گرانروی در تمام طول مصرف می‌گردد

۹-قابلیت عالی در حذف حرارت زائد از موتور برای حفظ ساختار متالورژیکی قطعات

۱۰- از ویژگی‌های روغن موتور کنترل عالی مصرف روغن و کاهش هزینه می باشد.

افزودنی های روغن تعدادی عملکرد مهم را انجام می دهند. به عنوان مثال، آنها از تجزیه روغن به دلیل دمای بالای موتور جلوگیری می کنند. آنها همچنین از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کنند، تمیزی موتور را بهبود می بخشند، فیلمی ایجاد می کنند که از قطعات فلزی در برابر سایش محافظت می کند و ویژگی های جریان روغن را بهبود می بخشد.

وقتی در حال خرید روغن موتور هستید، اطلاعات عملکرد هر محصول را روی برچسب مشاهده خواهید کرد. برای شروع، مطمئن شوید که به دنبال نوع روغن مناسب برای وسیله نقلیه خود هستید – روغن نوع S برای موتورهای بنزینی است و روغن های نوع C فقط در موتورهای دیزلی استفاده می شوند.

همچنین رتبه‌بندی‌های ویسکوزیته را در برچسب محصول مشاهده خواهید کرد. روغن‌های با ویسکوزیته بالا غلیظ هستند و به کندی جریان می‌یابند، در حالی که روغن‌های با ویسکوزیته پایین نازک‌تر هستند و سریع‌تر جریان می‌یابند.

ویسکوزیته روغن با گرم شدن موتور تغییر می کند. با افزایش دمای موتور از سرد به خیلی گرم، روغن رقیق می شود و در نتیجه خواص روان کنندگی آن نیز تغییر می کند. به عنوان مثال، یک روغن 5W-30 دارای ویسکوزیته روغن 5W در شرایط سرد و زمستانی است (W مخفف زمستان است) و ویسکوزیته روغن 30 وزن در دمای معمولی موتور دارد. برای رفع این چالش، تولیدکنندگان پلیمرهایی را به روغن اضافه می‌کنند تا آن را برای طیف وسیع‌تری از دماها مناسب کنند.

 

امتیازدهی به post

دیدگاهتان را بنویسید