مقالات

آشنایی با مکانیزیم های لیبل زن

آشنایی با مکانیزیم های لیبل زن

آشنایی با مکانیزیم های لیبل زن

در دروس قبلی آشنایی با علم طراحی مکانیزیم ها ، مکانیزیم های مختلفی را بررسی کردیم که می توانید آنها را در سری مقالات  علم طراحی مکانیزیم ها ] مطالعه کنید . در این قسمت قصد داریم تا شما را با مکانیزیم های لیبل زن یا همان مکانیزیم های برچسب زنی آشنا کنیم . برای سهولت این فرآیند می توانید از روانکار مناسب در حین کار استفاده کنید برای تهیه آن به مراکز فروش روغن اس کا اف مراجعه نمایید.

مکانیزیم های لیبل زن یا همان مکانیزیم های برچسب زنی یکی از اصلی ترین مکانیزیم های موجود در کارگاه ها یا کارخانه های تولیدی هستند ما در این درس فقط به مکانیزیم های برچسب زنی اشاره خواهیم کرد و مکانیزیم هایی که برای حک کردن نام یا لوگو بر روی محصول استفاده می شود مورد بحث ما نیست .

بطور کلی ما دو روش اصلی برای قرار دادن برچسب بر روی جلد محصول داریم . 1) سطح مورد نظر برای قرار گرفتن لیبل چسب زده شود تا بتواند کاغذ لیبل را به خود بگیرد 2) از کاغذ برچسب دار استفاده شود و سپس برچسب مانند تمبر روی قوطی چسبانده شود .

مکانیزیم های لیبل زن بر اساس نوع شان و نوع محصولی که قرار است بر روی آن برچسب زده شود می توانند حدود 600 تا 3600 قوطی را لیبل بزنند . در ادامه تعدادی از این مکانیزیم ها را بررسی خواهیم کرد .

مکانیزیم شماره 1

مکانیزیم شماره 1 از مکانیزیم های لیبل زن یک مکانیزیم متدول برای لیبل زدن در کارخانه های کوچک تولیدی و کارگاه ها برای لیبل زدن روی بطری و قوطی های دارای مقطع گرد است . این مکانیزیم که آن را در ویدئو زیر می بینید هم قابلیت انجام بصورت دستی و نیمه اتوماتیک دارد . برخی افراد در صنعت مکانیزیم شماره 1 را بعنوان مکانیزیم لیبل برگردون می شناسند .

محدودیت های اساسی که این روش دارد شامل 1) نیاز به یک اپراتور یا مکانیزیم ثانویه برای خارج کردن بطری های لیبل شده 2) سرعت پائین انجام فرآیند 3) فقط قابلیت انجام برای مقاطع گرد را دارد .

مکانیزیم شماره 2

مکانیزیم شماره 2 از مکانیزیم های لیبل زن یک مکانیزیم متدول برای لیبل زدن در کارخانه های بزرگ تولیدی برای لیبل زدن روی بطری و قوطی های دارای مقطع گرد است . این دستگاه لیبل زن که در ویدئو زیر مشاهده می کنید در صنعت با نام مکانیزیم لیبل زن OPP شناخته می شود . در خصوص مزیت ها و معایب مکانیزیم لیبل زن OPP باید اشاره کرد که بزرگترین مزیت آن سرعت بالا در انجام فرآیند است و محدودیت آن این است که شکل متداول آن فقط قابلیت لیبل زنی روی مقاطع گرد را دارد ، البته با تغیراتی روی آن می شود برای سایر مقاطع با مکانیزیم لیبل زن OPP ، لیبل زدن را انجام داد .

مکانیزیم شماره 3

مکانیزیم شماره 3 از مکانیزیم های لیبل زن یکی از مکانیزیم های موجود در کارخانه ها و کارگاه ها برای زدن تاریخ تولید و انقضا روی محصول می باشد . این مکانیزیم را در ویدئو زیر مشاهده می کنید یک محدودیت اساسی دارد و آن هم نیاز به وجود اپراتور برای انجام کار است .

مکانیزیم شماره 4

مکانیزیم شماره 4 یکی مکانیزیم چند کاربره است که از آن هم می توان به عنوان یک مکانیزیم جا به جا کردن قطعات مورد استفاده قرار می گیرد و هم با اضافه کردن یک ساکشن بادی با استفاده از مدار نیوماتیکی می توان از آن به عنوان یک مکانیزیم لیبل زن استفاده کرد .

امتیازدهی به post

دیدگاهتان را بنویسید