مقالات

بازرس جوش با مدرک CWI کیست؟

بازرس جوش با مدرک CWI کیست؟ شرکت تامین روانکار کارو

بازرش جوش با مدرک CWI کیست ؟ و چه وظایفی دارد ؟

در این مقاله قصد داریم در مورد شغل بازرس جوش وظایف آن ، و مدرک CWI  و نحوه گرفتــــن آن مطالب ارزشمنـــدی را به شما ارائه بدهیـــــم و امیـــدوارم برای شما مفید باشد. در بازرسی جوش، انتخاب روانکار مناسب نیز در فرآیند موثر است می‌توانید برای خرید بهترین روانکار از شرکت امکاراته روی لینک کلیک کنید.

بسیاری از افـــراد که با جوشکاری آشنــــا هستند  شغل « بازرس جوش » بعنوان یک پلـــه بالاتر از شغل جوشکاری میبینید و میخواهند بدانند که شرایط کاری بازرس جــــوش چیست و او چه وظایفی را دارد ؟

بازرس جوش ترجمه شده کلمه انگلیســــی Certified Welding Inspector بمعنــای بازرس جــــوش تائیده شده میباشد . بازرس جوش باید دارای گواهینامه جوشکاری (AWS Certified Inspector (CWI یک گواهینامه معتبر بین المللی است میباشد که یک مدرک ارزشمند میباشند . و اما در ادامـــه به وظایف بـازرس جـــوش و آنچه که باید انجام بدهد می پردازیم .

بسیاری از افراد فکر میکنند که بازرس جوش فقط به کیفیت و سلامت جوش پایانی نگاه و وضیعت آن را به لحاظ سلامتــــی ارزیابی میکند ام در حقیقت همــه چیـــز بــه همین سادگـــی نیست . و این یکــی از تصورات غلط در مورد شغل « بازرس جوش » است . از یک بــازرس جـــوش انتظار میرود که بر کلیه مسیر انجام فرآیند جوشکاری نظارت داشتـــه باشد این بدان معنا است که کار بازرس از قبل از انجام جوشکاری با بررسی مدارک و دستورالعمل جوشکاری WPS شروع میشود و این نظارت در حیـــن انجام جوشکاری ادامه دارد و سپس بعد از اتمام جوشکاری وی باید مراحل و اقدامات لازم برای تائید جوش انجام شده مانند انجام تست غیر مخرب را انجام بدهد .

شما به عنوان یک بــازرس جـــوش باید یک نگهبان ایمنـــی یعنــــی شما باید اطمینان حاصل کنید که کلیه کارهای جوشکاری با مقررات ایمنی کارفرمای شما و همچنین مقررات و استــانداردهای ایمنی مطابقت دارد .

وظایف بازرس جوش

۱) اسناد را مرور کنید

مسئولیت تأیید صحت مشخصات روش جوشکاری ، بررسی WPS  یا دستور العمل جوشکاری ، کالیبراسیون تجهیزات و مواد جوشکاری بر عهـــده بازرس جوش میباشد .

۲) محیط جوشکاری قبل از انجام جوشکاری را بررسی کنید

این مسئولیت شما برای بازرسی از مواد پایه و مواد مصرفی خواهد بود. همچنین باید مطمئن شوید که روش های صحیح آماده سازی قطعات  ، تنظیم پارامتر های دستگاه ، همه و همگی به درستی انجام شده است .

۳) فرآیند جوشکاری را کنترل کنید

برای اطمینان از اینکه همه چیز به درستی پیش می رود و بـــازرس جــــوش باید در حین فرآیند جوشکاری در محل حضور داشتـــه باشد و از پیش رفتن درست کار اطمینان حاصل کند .

۴) بررسی جوش

پس ازاتمام جوشکاری ، وی باید با توجه به آنچــــه که دستور العمل جوشکاری مشخص کرده است کیفیت جوش را تائید کند .

برای اطلاع از جوشکاری پلاسما  روی لینک کلیک کنید.

4.9/5 - (53 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید