مقالات

مکانیزیم های برش

مکانیزیم های برش شرکت تامین روانکار کارو

آشنایی با مکانیزیم های برش

مکانیزیم های برش و قطع کن یکی از مهمترین و پر استفاده ترین مکانیزیم های مهندسی در صنعت می باشند که کاربرد زیادی در صنعت دارند . اساس مکانیزیم های برش که ما در این قسمت از سری مقالات آشنایی با علم طراحی مکانیزیم قصد داریم خدمت شما معرفی کنیم. برش آسان با به کارگیری روانکار مناسب نیز انجام می پذیرد برای تیه آن می توانید به مراکز فروش روغن ا کی اس مراجعه نمایید.

، مکانیزیم های مکانیکی برش هستند و باید بدانید که ما علاوه بر مکانیزیم های مکانیکی برش ، سایر مکانیزیم های برش مانند برش واترجت ، برش پلاسما و …. داریـم که در این مقاله در مورد آنها صحبت نمی کنیم .

ساده ترین و و متداول ترین مکانیزیمی که در دستگاه های مکانیکی برش مورد استفاده قرار می گیرد ، مکانیزم لنگ است که در مقاله قبلی [ مکانیزیم های تنظیم وزن ] به آن اشاره کردیم .

مکانیزم های برش معمولاً با فشار روی پدال پایی شروع به حرکت می کنند و تيغه بالایی و فک نگه دارنده به طرف پایین حرکت می کند البتــه در برخی از مکانیزیم های برش ، فقط یک تیغه حرکت می کند که این بستگی به نوع طراحی مکانیزیم برش دارد .

آشنایی با متداول ترین مکانیزیم های برش

در شکل زیر ، سه نوع از دستگاه های برش نشان داده شده اند که قادر به انجام برش را با قدرت و ثبات کامل انجام هستند. بدین صورت با چرخش یک دور کامل تیغه ایی که روی مکانیزیم لنگ قرار گرفته است به هم می رسد و عملیات برش را انجام می دهد .

 

در شکل زیر ، یک مکانیزیم برش کامل بهمراه الکتروموتور ، یاتاقان بندی و غیره نمایش داده شده است . در این مکانیزم تیغه ی نشان داده شده به صورت موازی با یکدیگر به حرکت در می آیند و در عین حال وضعیت عمودی خود را در تمام مدت حفظ خواهند نمود و بدین ترتیب عمل برش ماده مورد نظر را انجام می دهند.

دو بازوی لنگ با سرعت ثابت توسط یک با یک پیچ تنظیم مقدار سرعتشان تعیین می شود ، که از این گردش برای جابه جا کردن و تغذیه مواد از میان مکانیزم نیز استفاده می گردد .

 

دستگاه برش کاغذ

دستگاه برش کاغذ با مکانیزم لنگ ساده ترین و و متداول ترین نوع تولید شده از این نوع دستگاه است و معمولاً با فشار روی پدال پایی شروع به حرکت می کنند و تيغه بالایی به صورت مورب به پایین حرکت می کنند و باعث برش کاغذ می شود که در شکل زیر نمونه آن را می بینید .

مکانیزیم برش هلالی

همانطور که خدمت دوستان عزیز توضیح دادیم برای اینکه مکانیزیم برش کارایی لازم خود را داشته باشد لازم است تا انرژی به صورت یکجا و در یک لحظه اعمال شود تا حداکثر کارایی را داشته باشد . در این قسمت شما دستگاه برش چوب را می بینید که یک تیغه هلالی دارد و به راحتی الوار چوب را قطعه قطعه می کند .

پخش ویدئو

در ویدئو زیر یک دستگاه برش چوب دیگر را می بینید که با استفاده از یک تیغه هلالی ، به راحتی چوب ها را در اندازه دلخواه برش می دهد . مزیت این مکانیزیم این نصب که همانند کمباین بر روی محور توان دهی تراکتور نصب می شود و به سادگی قابلیت اجرا در محل را دارد .

5/5 - (50 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید